SLI czyli Scalable Link Interface to technologia opracowana przez firmę NVIDIA umożliwiająca łączenie dwóch lub więcej kart graficznych w jednym komputerze w celu zwiększenia wydajności graficznej Jest to szczególnie przydatne w zastosowaniach wymagających dużej mocy obliczeniowej takich jak gry komputerowe czy obróbka grafiki 3D SLI działa poprzez równoczesne renderowanie jednej sceny przez wiele kart co pozwala na znaczne zwiększenie liczby klatek na sekundę oraz poprawę jakości grafiki W praktyce wymaga to kompatybilnej płyty głównej oraz odpowiednich interfejsów sprzętowych i sterowników NVIDIA zapewnia dedykowane oprogramowanie które zarządza pracą kart w trybie SLI SLI jest szeroko stosowane w środowiskach profesjonalnych gdzie wymagana jest wysoka wydajność graficzna jak również w systemach gamingowych Dzięki SLI użytkownicy mogą skalować swoje systemy graficzne w zależności od potrzeb co jest zgodne z obecnymi trendami w branży polegającymi na zwiększaniu wydajności przez łączenie wielu jednostek obliczeniowych
CUDA to architektura obliczeń równoległych również stworzona przez firmę NVIDIA ale jej głównym celem jest wykorzystanie procesorów graficznych do wykonywania obliczeń które tradycyjnie były realizowane przez procesory CPU Pozwala to na przyspieszenie skomplikowanych obliczeń co ma zastosowanie w takich dziedzinach jak uczenie maszynowe symulacje naukowe czy analiza dużych zbiorów danych CUDA nie ma jednak bezpośredniego związku z równoczesnym użyciem wielu kart graficznych do poprawy wydajności graficznej co jest istotą technologii SLI HyperTransport z kolei to technologia opracowana w celu zwiększenia szybkości komunikacji między komponentami komputera takimi jak procesory czy układy chipsetu HyperTransport poprawia przepustowość danych ale nie dotyczy bezpośrednio kart graficznych czy ich łączenia w systemach takich jak SLI 3DVision natomiast jest technologią również opracowaną przez NVIDIA która koncentruje się na dostarczaniu wrażeń trójwymiarowych w grach i filmach przy użyciu okularów 3D oraz odpowiednich monitorów Nie odnosi się ona do samej wydajności kart graficznych ani do ich łączenia w celu zwiększenia mocy obliczeniowej Wybór błędnej odpowiedzi może wynikać z mylnych skojarzeń związków pomiędzy tymi technologiami a ich rzeczywistymi funkcjami w ramach ekosystemu NVIDIA co podkreśla potrzebę głębszego zrozumienia specyfiki każdej z nich w kontekście ich zastosowań i celów technologicznych