Kwalifikacja: INF.03 - Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych
W JavaScript stworzono obiekt. Aby w dalszej części kodu zmienić wartość właściwości x tego obiektu, należy użyć zapisu

Odpowiedzi
Informacja zwrotna
JavaScript to fajny język, który pozwala na pracę z obiektami, a właściwie to obiekty są jego podstawą. Chodzi o to, że można w nich przechowywać różne dane w formie par klucz-wartość. Gdy chcesz zmienić jakąś właściwość obiektu, używasz notacji kropkowej. To z pozoru proste, ale bardzo praktyczne. Po prostu wpisujesz nazwę obiektu, kropkę i nazwę właściwości, którą chcesz edytować. Na przykład mamy obiekt o nazwie obiekt1 i właściwość x. Żeby zmienić wartość x, piszesz obiekt1.x, a potem przypisujesz nową wartość. To wszystko jest zgodne z zasadami ECMAScript, które mówią, jak powinno się pracować z obiektami w JavaScript. Takie podejście jest nie tylko jasne, ale również umożliwia szybkie wskazanie, co dokładnie zmieniasz. W praktyce fajnie jest pokazać to na przykładzie, jak np. chcesz zaktualizować imię użytkownika w obiekcie, to robisz coś takiego: user.name = 'Jan'.
W JavaScript dostęp do właściwości obiektów można uzyskać przy pomocy notacji kropkowej lub nawiasowej. Ale użycie tych notacji musi być właściwe, bo w przeciwnym razie mogą się pojawić błędy. Na przykład zapis obiekt1::x = … nie zadziała, bo JavaScript nie rozumie podwójnego dwukropka do dostępu do właściwości. Może się to mylić, bo niektóre inne języki tak robią, ale nie w JavaScript. Kolejna kwestia z wsp.x = … jest taka, że wsp powinien być obiektem z właściwością x, ale w tym przypadku wsp to właściwość obiektu obiekt1, a nie niezależny obiekt. Próba użycia wsp do dostępu do x byłaby błędna. Ostatnia opcja x = … jest poprawna w kontekście zmiennej, ale nie odnosi się do zmiany właściwości x w obiekcie. Taki zapis zmienia tylko wartość zmiennej x, a nie właściwości obiektu. Więc, mimo że inne odpowiedzi mogą wydawać się sensowne w różnych kontekstach, tylko obiekt1.x = … jest właściwym sposobem na modyfikację właściwości obiektu w JavaScript.