Zawód: Technik handlowiec , Technik księgarstwa
Kategorie: Obsługa klienta Marketing i promocja
Prawidłowy przebieg obsługi klienta w perfumerii powinien zawsze zaczynać się od ustalenia potrzeb klienta. Klient, który planuje zakup prezentu, potrzebuje wskazówek dotyczących preferencji obdarowywanej osoby. Na tym etapie sprzedawca może zadać pytania dotyczące stylu życia, ulubionych zapachów czy okazji, na którą prezent jest przeznaczony. Następnie, po zgromadzeniu niezbędnych informacji, sprzedawca powinien dokonać prezentacji towarów, proponując produkty, które najlepiej odpowiadają ustalonym potrzebom. Realizacja zamówienia, co obejmuje pakowanie produktu oraz odpowiednie przygotowanie go do zakupu, jest kolejnym krokiem, który nie powinien być pomijany. Inkaso należności to standardowy etap, który należy wykonać przed zakończeniem transakcji. Na koniec kluczowe jest zachęcenie do dalszych zakupów, na przykład poprzez informowanie o promocjach lub nowych produktach. Podejście to jest zgodne z najlepszymi praktykami branżowymi, które podkreślają znaczenie pełnego procesu obsługi klienta, aby zwiększyć satysfakcję oraz lojalność klienta.