Zawód: Technik handlowiec , Technik księgarstwa
Kategorie: Obsługa klienta Prawo i bezpieczeństwo
Dobra robota! Powiedziałeś, że to sprzedawca odpowiada za przyjęcie reklamacji, i to jest jak najbardziej trafne. Wg przepisów to sprzedawca ma zapewnić, że towar jest taki, jak w umowie, i za wszelkie wady też on odpowiada. Kiedy klient chce złożyć reklamację, sprzedawca powinien działać według przepisów i przeprowadzić całą procedurę reklamacyjną, tak jak mówi Ustawa o prawach konsumenta. Przydałoby się, żeby sprzedawca miał jasną politykę reklamacyjną, żeby klienci wiedzieli, jak postępować, kiedy coś nie działa. Na przykład, jeśli kupisz nowy telefon, a on nie działa, to sprzedawca powinien przyjąć reklamację i zobaczyć, co można z tym zrobić, czy to wymiana, czy naprawa. To wszystko jest zgodne z prawem i dobre dla obu stron.