Odpowiedź IV, I, III, II jest prawidłowa, ponieważ uwzględnia kolejność dostaw, która maksymalizuje efektywność transportu i minimalizuje czas oraz koszty przewozu. Wybór tej sekwencji dostaw pozwala na realizację zlecenia w sposób logiczny i zorganizowany. Zaczynając od odbiorcy IV, który ma największy ładunek (2 tony), transport pojazdu jest od razu wypełniony do maksymalnej pojemności, co zwiększa efektywność wykorzystania środka transportowego. Następnie dostarczając ładunek do odbiorcy I (1,5 tony), kontynuujemy proces transportowy, redukując ilość przewożonego ładunku i przygotowując pojazd na mniejsze dostawy. Odbiorca III z 1 toną stanowi naturalny krok, a na końcu dostarczamy do odbiorcy II (0,5 tony), co pozwala na efektywne zarządzanie przestrzenią ładunkową w pojeździe. Takie podejście jest zgodne z zasadami logistyki, które podkreślają znaczenie optymalizacji tras oraz efektywnego planowania ładunków, co może prowadzić do oszczędności kosztów operacyjnych oraz zmniejszenia wpływu na środowisko. Przykłady zastosowania tej strategii można znaleźć w praktykach firm, które stawiają na efektywność transportu poprzez stosowanie algorytmów optymalizacji i systemów zarządzania łańcuchem dostaw.
Wybór innych sekwencji dostaw nie uwzględnia kluczowych zasad optymalizacji transportu. Na przykład, sekwencja II, III, I, IV ignoruje priorytet cięższych ładunków, co prowadzi do nieefektywnego wykorzystania przestrzeni ładunkowej. Zaczynając od odbiorcy II, który ma najmniejszy ładunek (0,5 tony), transport jest nieefektywnie wypełniony, co zwiększa liczbę kursów i tym samym koszty operacyjne. Kolejność IV, III, I, II również nie jest optymalna, ponieważ dostarczanie najpierw do odbiorcy IV (2 tony) po kolejnych mniejszych ładunkach prowadzi do niekonsekwentnego zarządzania przestrzenią ładunkową. Selekcja I, II, III, IV jest także niekorzystna, ponieważ największy ładunek (2 tony) jest przewożony na końcu, co oznacza, że początkowo pojazd mógłby być niewykorzystany w pełni, zwiększając całkowity czas transportu. Typowym błędem w takich sytuacjach jest koncentrowanie się na kolejności dostaw według odbiorców, a nie na efektywności ładunku. To prowadzi do wydłużenia czasu dostawy oraz zwiększenia kosztów paliwa. Z perspektywy najlepszych praktyk branżowych kluczowe jest, aby planować dostawy na podstawie wielkości ładunków oraz dystansu, co zapewnia maksymalizację efektywności operacyjnej.