Wybór wózka naładownego 4 jest właściwy, ponieważ jego udźwig wynosi 6200 kg, co w pełni spełnia wymogi związane z przewozem 3 m³ kruszywa o gęstości 1,7 t/m³. W obliczeniach można zauważyć, że masa kruszywa wynosi 3 m³ * 1,7 t/m³ = 5,1 t, co jest równoważne 5100 kg. Wózki naładowny muszą mieć udźwig wyższy niż masa ładunku, aby zapewnić bezpieczny transport. Jest to kluczowe w kontekście przepisów dotyczących transportu materiałów ciężkich, które wymagają, aby używane środki transportu były odpowiednio przystosowane do przewożonych ładunków. W branży budowlanej oraz transportowej wybór odpowiedniego wózka naładunkowego jest istotny, aby zminimalizować ryzyko uszkodzenia ładunku oraz samego pojazdu. Używanie wózków o zbyt niskim udźwigu prowadzi do potencjalnych uszkodzeń oraz zwiększa ryzyko wypadków podczas transportu.
Wybór innych wózków naładunkowych, które nie spełniają wymogu udźwigu 5100 kg, prowadzi do poważnych konsekwencji związanych z bezpieczeństwem transportu. Każdy wózek naładunkowy posiada określony maksymalny udźwig, który nie powinien być przekraczany. W przypadku wózków naładunkowych 1, 2 i 3, ich udźwigi są niewystarczające do przewozu 5,1 t kruszywa. Użycie wózka z niewłaściwym udźwigiem może skutkować uszkodzeniem sprzętu, a także stwarzać zagrożenie dla osoby obsługującej. W praktyce, operacje transportowe wymagają nie tylko znajomości parametrów technicznych wózków, ale również umiejętności ich odpowiedniego doboru do rodzaju ładunku. Właściwe kalkulacje przed transportem są kluczowe, aby uniknąć sytuacji, w których wózek jest przeciążony. Ponadto, odbiorcy ładunku oraz operatorzy muszą być świadomi ograniczeń sprzętu, aby nie narażać się na straty finansowe związane z uszkodzeniami lub wypadkami. W kontekście norm i przepisów dotyczących transportu, nieprzestrzeganie zasad dotyczących maksymalnych obciążeń stawia na ryzyko nie tylko ładunek, ale także bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego.