Przedsiębiorstwo spedycyjno-transportowe ma wykonać usługę polegającą na przewiezieniu 396 palet cegły kratówki. Masa paletowej jednostki ładunkowej wynosi 818 kg. Przedsiębiorstwo spedycyjno-transportowe posiada pojazdy członowe. Jedna naczepa pomieści 33 palety. Maksymalna ładowność naczepy wynosi 27 040 kg. Do realizacji usługi należy użyć
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Poprawna odpowiedź to 12 pojazdów członowych. Aby obliczyć liczbę potrzebnych naczep, najpierw określamy łączną masę 396 palet cegły kratówki. Masa jednej palety wynosi 818 kg, więc łączna masa to 396 * 818 kg = 324,888 kg. Przy maksymalnej ładowności naczepy wynoszącej 27,040 kg, możemy obliczyć liczbę naczep potrzebnych do przewiezienia całego ładunku: 324,888 kg / 27,040 kg ≈ 12. So, do przewiezienia 396 palet potrzebujemy 12 naczep. Każda naczepa może pomieścić 33 palety, więc 12 naczep pomieści 396 palet (12 * 33 = 396). Dobrą praktyką w logistyce jest przewidywanie nie tylko ilości potrzebnych pojazdów, ale także ich maksymalnej ładowności, co pozwala na efektywne planowanie transportu i minimalizację kosztów. W obliczeniach praktycznych warto również uwzględnić ewentualne straty, opóźnienia oraz zmiany w planie transportowym, co jest zgodne z ogólnymi standardami branżowymi.
Analizując inne odpowiedzi, warto zauważyć, że błędne podejścia często wynikają z nieprawidłowych obliczeń lub pominięcia kluczowych parametrów. Na przykład, 6 pojazdów członowych wydaje się zbyt małą liczbą, ponieważ nawet przy maksymalnej ładowności naczepy, 6 naczep pomieściłoby zaledwie 198 palet (6 * 33 = 198), co jest znacznie poniżej zapotrzebowania na transport 396 palet. Z kolei 24 pojazdy członowe oznaczałyby marnotrawstwo zasobów, ponieważ 24 naczepy mogłyby pomieścić 792 palety (24 * 33 = 792), co znacznie przekracza ilość do przewiezienia, co prowadzi do nieefektywności. Ostatnia niepoprawna odpowiedź, 14 pojazdów, również nie jest właściwa, ponieważ 14 naczep mogłoby pomieścić 462 palety (14 * 33 = 462), co wciąż przekracza wymaganą liczbę, ale nie w pełni wykorzystuje dostępne zasoby. Kluczowym błędem w takich obliczeniach jest niedokładne oszacowanie ładowności i pojemności naczep, co może prowadzić do znaczących strat finansowych i czasowych w logistyce. Dobre praktyki w branży transportowej zalecają dokładne obliczenia oraz analizę potrzeb transportowych, co pozwala na optymalne zarządzanie flotą i wykorzystanie dostępnych zasobów.