Trasa Y jest prawidłowym wyborem, ponieważ aby kierowca IV spędził tyle samo czasu za kierownicą co pozostali kierowcy, musi pokonać łącznie 720 km. Zgodnie z harmonogramem, kierowca IV już pokonał trasę J, która ma długość 440 km. Dlatego pozostało mu do przejechania 280 km, co idealnie odpowiada trasie Y. W praktyce, zarządzanie czasem pracy kierowców w logistyce jest kluczowe dla efektywności operacyjnej. Przestrzeganie norm dotyczących maksymalnego czasu jazdy oraz minimalnych przerw ma na celu nie tylko zwiększenie wydajności, ale przede wszystkim zapewnienie bezpieczeństwa na drogach. Dobrze skonstruowany harmonogram pracy, uwzględniający równą liczbę godzin dla wszystkich kierowców, jest zgodny z najlepszymi praktykami w branży transportowej. Dzięki temu możliwe jest optymalne wykorzystanie floty oraz zwiększenie satysfakcji klientów poprzez terminowość dostaw.
Wybór innej trasy, takiej jak trasa J, Z czy K, może wydawać się na pierwszy rzut oka logiczny, jednak nie uwzględnia kluczowego aspektu, jakim jest całkowity dystans do pokonania przez kierowcę IV. Trasa J, z długością 440 km, oznacza, że kierowca ten spędził już znaczną część swojego czasu za kierownicą, a pozostaje mu do zrealizowania dodatkowe 280 km. Wybierając trasę Z lub K, można by założyć, że te trasy są jednocześnie krótsze lub dłuższe, co nie odpowiada założeniu równych godzin pracy. Ignorując ten fakt, można narazić się na naruszenie przepisów dotyczących czasu pracy kierowców, co jest szczególnie istotne w branży transportowej. Ponadto, nieprawidłowy wybór trasy może prowadzić do opóźnień, zwiększenia kosztów oraz zmniejszenia efektywności operacyjnej. Warto pamiętać, że w logistyce kluczowe jest nie tylko zrealizowanie zlecenia, ale również zrobienie tego w sposób zgodny z przepisami oraz najlepszymi praktykami branżowymi, które kładą nacisk na bezpieczeństwo kierowców oraz terminowość realizacji zleceń.