Odpowiedź "kabotażowy" jest poprawna, ponieważ odnosi się do sytuacji, w której przewóz jest realizowany przez przedsiębiorcę zagranicznego lub pojazd zarejestrowany za granicą, ale odbywa się na terenie Polski. Przewóz kabotażowy to istotny element regulacji transportu drogowego, który ma na celu zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstw transportowych oraz optymalizację wykorzystania floty. Przykładem kabotażu może być załadunek towarów w Gdańsku i dostarczenie ich do Warszawy przez firmę zarejestrowaną w Niemczech. Zgodnie z regulacjami UE, kabotaż musi spełniać określone zasady, takie jak limit liczby przewozów kabotażowych, które można wykonać w danym kraju po załadunku. Standardy te mają na celu ograniczenie negatywnego wpływu na lokalny rynek pracy oraz zabezpieczenie przedsiębiorstw krajowych przed nieuczciwą konkurencją. Wiedza na temat kabotażu jest niezbędna dla przedsiębiorców zajmujących się transportem międzynarodowym.
Wybrane odpowiedzi, takie jak "intermodalny" i "kombinowany", odnoszą się do specyficznych form transportu, które obejmują różne środki transportu w jednym przewozie. Transport intermodalny polega na wykorzystaniu co najmniej dwóch różnych środków transportu, co jest odmiennym podejściem od kabotażu, który koncentruje się na przewozie krajowym przez zagranicznych przewoźników. Z kolei przewóz kombinowany, choć również łączy różne środki transportu, nie ma charakteru lokalnego w danym kraju, jak w przypadku kabotażu. Odpowiedzi "okazjonalny" definiują rodzaj przewozu, który odbywa się sporadycznie i nie jest regularny, co także nie pasuje do definicji kabotażu. Typowym błędem jest utożsamianie kabotażu z innymi formami transportu międzynarodowego, co prowadzi do mylenia regulacji i zasad obowiązujących w różnych rodzajach przewozów. Kluczowe znaczenie ma zrozumienie, że kabotaż to przewóz realizowany przez zagranicznych przewoźników na terenie danego kraju, co ma na celu efektywne wykorzystanie zasobów i lepszą koordynację transportu.