Transport bimodalny to system transportu, który wykorzystuje dwa różne środki transportu, w tym przypadku kolejowy i drogowy. Wybór tej odpowiedzi jest właściwy, ponieważ transport kolejowo-drogowy w pełni koresponduje z definicją transportu bimodalnego, który ma na celu optymalizację procesów logistycznych, zwiększenie efektywności transportu oraz redukcję kosztów przewozu towarów. Przykładem zastosowania transportu bimodalnego mogą być przewozy kontenerów, gdzie towar jest transportowany koleją do terminalu intermodalnego, a następnie przetransportowywany samochodami ciężarowymi do ostatecznego miejsca dostawy. Tego typu kombinacje środków transportu są zgodne z dobrą praktyką w branży logistycznej, gdzie często dąży się do zmniejszenia emisji CO2 oraz zwiększenia efektywności wykorzystania infrastruktury transportowej. Dodatkowo, stosowanie takiego rozwiązania przyczynia się do usprawnienia procesów dostaw i skrócenia czasu transportu, co jest niezbędne w dynamicznie rozwijającym się środowisku gospodarczym.
Transport bimodalny, jako koncepcja łącząca różne środki transportu, nie może być utożsamiany z innymi zestawieniami, które nie odpowiadają definicji tego terminu. Na przykład, transport drogowo-morski nie spełnia wymogów transportu bimodalnego, ponieważ nie łączy dwóch środków transportu w sposób, który umożliwiałby ich współdziałanie w jednym ciągu przewozowym. W takim przypadku, przesyłka musi być najpierw przewożona drogą do portu, a następnie transportowana drogą morską, co nie jest zgodne z zasadą efektywności, będącą kluczowym celem transportu bimodalnego. Podobnie, drogowo-lotniczy stanowi odrębne podejście, które w ogóle nie uwzględnia transportu kolejowego, a jego zastosowanie jest ograniczone do specyficznych przypadków, takich jak przewozy ekspresowe. Z kolei wybór kolejowo-morskiego wprowadza dodatkowe przestoje i komplikacje związane z przesiadkami i przeładunkami, co negatywnie wpływa na czas dostawy i koszt transportu. Kluczowym błędem jest mylenie różnych modeli transportowych i niezgodność z definicją bimodalności, co prowadzi do nieefektywnych rozwiązań transportowych. W praktyce, by transport był uznawany za bimodalny, powinien on mieć zdolność do łączenia obu środków w jednym cyklu przewozowym, co nie jest spełnione w żadnej z zaproponowanych, błędnych odpowiedzi.