Odpowiedź C jest poprawna, ponieważ harmonogram dla transportu wewnątrzzakładowego rzeczywiście ustala się na etapie III projektowania systemu logistyki produkcyjnej. Na tym etapie kluczowe jest właściwe dobranie środków transportowych, co ma bezpośredni wpływ na efektywność operacyjną. Przykładowo, wybór odpowiednich wózków widłowych czy systemów transportu pneumatycznego powinien być zgodny z analizą przepływów materiałowych w zakładzie. W praktyce, dobór pojazdów musi uwzględniać nie tylko ich funkcjonalność, ale także bezpieczeństwo i ergonomię pracy. Ponadto, organizacja transportu wewnętrznego wymaga przemyślenia optymalizacji tras transportowych oraz synchronizacji z innymi procesami produkcyjnymi. Dobre praktyki w tej dziedzinie wskazują na konieczność implementacji systemów informatycznych do zarządzania logistyką, co może znacząco zwiększyć efektywność i zredukować koszty operacyjne.
Wybór odpowiedzi A, B lub D może wynikać z nieporozumień dotyczących etapów projektowania w logistyce produkcyjnej. Etap I zazwyczaj koncentruje się na identyfikacji ogólnych potrzeb i celów systemu, co nie jest bezpośrednio związane z tworzeniem harmonogramu transportu. Wybór odpowiedzi B, związany z etapem II, może sugerować, że osoby odpowiadające uważały, iż jest to moment, w którym definiuje się szczegółowe operacje transportowe. Jest to jednak nieprawidłowe, ponieważ etap II obejmuje raczej planowanie ogólnych procesów logistycznych oraz analizę wymagań dotyczących infrastruktury. Z kolei odpowiedź D, powiązana z etapem IV, może wynikać z przekonania, że harmonogram to element końcowy całego procesu projektowania, co jest błędne. Etap IV koncentruje się na wdrożeniu i monitorowaniu systemu, a więc harmonogram powinien być już ustalony wcześniej, aby zapewnić płynność działań. W praktyce, błędne podejście do etapów projektowania prowadzi do chaosu w organizacji transportu, a w konsekwencji do wzrostu kosztów oraz obniżenia efektywności produkcji.