Odpowiedź '4 godziny' jest poprawna, ponieważ czas pracy wózka widłowego można obliczyć na podstawie znanych parametrów. Wózek widłowy pokonuje 300 metrów z prędkością 15 km/h. Najpierw przeliczmy prędkość na metry na godzinę: 15 km/h to 15000 metrów na godzinę. Aby obliczyć czas potrzebny na pokonanie 300 metrów, stosujemy wzór: czas = odległość / prędkość. Wstawiając wartości: czas = 300 m / 15000 m/h = 0,02 h, co odpowiada 1,2 minutom. W przypadku 200 paletowych jednostek ładunkowych, musimy pomnożyć czas na jedną jednostkę przez 200: 1,2 minuty x 200 = 240 minut, co przekłada się na 4 godziny. W praktyce, znajomość takich obliczeń jest istotna w logistyce, gdzie czas transportu wpływa na efektywność operacyjną. Wózki widłowe są kluczowym elementem procesów magazynowania, a ich optymalizacja pozwala na zwiększenie wydajności i redukcję kosztów operacyjnych.
Obliczenia dla podanych odpowiedzi mogą prowadzić do nieprawidłowych wniosków ze względu na niewłaściwe zrozumienie zależności między prędkością, odległością a czasem. Przykład 2 godzin może sugerować, że czas potrzebny na transport 200 jednostek ładunkowych jest równy sumie czasów poszczególnych transportów, co jest błędne. Aby prawidłowo obliczyć całkowity czas transportu, należy uwzględnić całkowitą odległość oraz prędkość. Sugerowanie, że czas dla 200 jednostek ładunkowych to 2 godziny, ignoruje fakt, że każda jednostka wymaga przebycia tej samej odległości 300 metrów, co zwiększa całkowity czas transportu do 240 minut, czyli 4 godzin. Z kolei odpowiedzi związane z 2 godzinami 30 minutami lub 4 godzinami 30 minutami dodatkowo mylą, ponieważ nie uwzględniają proporcjonalności między liczbą jednostek ładunkowych a czasem potrzebnym na ich transport. Błąd logiczny polega na założeniu, że zwiększenie liczby jednostek nie wpływa na całkowity czas transportu, co jest niezgodne z rzeczywistością operacyjną. W rzeczywistości, w kontekście pracy wózków widłowych, im więcej jednostek do transportu, tym dłuższy czas pracy, co należy jasno zrozumieć w zakresie zasad logistyki.