Odpowiedź 3 jest poprawna, ponieważ maksymalna wysokość jednostki ładunkowej, która może być przewożona na palecie EUR, wynosi 122 cm. Karton, którego wymiary to 20 cm x 20 cm x 35 cm, ma wysokość 35 cm. Aby obliczyć, ile warstw towaru można umieścić na palecie, należy podzielić maksymalną wysokość ładunku przez wysokość jednego kartonu. W obliczeniach wygląda to następująco: 122 cm / 35 cm ≈ 3,49. Oznacza to, że można umieścić maksymalnie 3 warstwy kartonów, co daje łączną wysokość równą 105 cm (3 x 35 cm), co jest zgodne z wymaganiami. Taki sposób pakowania to standardowa praktyka w logistyce, gdzie należy dążyć do maksymalizacji wykorzystania przestrzeni ładunkowej, zachowując jednocześnie bezpieczeństwo transportu. Dobrze przemyślane układanie warstw pozwala także na lepsze rozłożenie ciężaru i zmniejszenie ryzyka uszkodzeń towaru podczas transportu.
Wybór nieprawidłowych odpowiedzi może wynikać z błędnych założeń dotyczących obliczeń wysokości jednostki ładunkowej oraz niewłaściwego uwzględnienia wymagań dotyczących transportu. Odpowiedzi sugerujące 1, 2 lub 4 warstwy kartonów nie uwzględniają rzeczywistych wymiarów kartonów oraz granicy wysokości jednostki ładunkowej. W przypadku 1 warstwy wysokość ładunku wynosiłaby tylko 35 cm, co jest znacznie poniżej maksymalnej wysokości, ale nie jest to optymalne rozwiązanie, jeśli celem jest maksymalizacja wykorzystania przestrzeni. Odpowiedź 2, sugerująca 2 warstwy, również jest błędna, ponieważ daje łączną wysokość 70 cm, co również nie wykorzystuje pełnego potencjału wysokości palety. Z kolei wybór 4 warstw, co dawałoby wysokość 140 cm, przekracza maksymalną dozwoloną wysokość 122 cm, co jest niezgodne z normami transportowymi. Typowe błędy myślowe, które prowadzą do takich niepoprawnych wniosków, obejmują ignorowanie rzeczywistych wymiarów kartonów oraz niedoszacowanie wysokości, która może być wykorzystana na palecie. W praktyce ważne jest, aby zawsze weryfikować wymiary oraz przestrzegać wytycznych dotyczących maksymalnych wymiarów ładunków, aby uniknąć problemów związanych z transportem oraz magazynowaniem.