Poprawna odpowiedź to 90 pojazdów, co zostało obliczone na podstawie dostępności pojazdu oraz potrzeb transportowych. W lutym, który ma 20 dni dostępności pojazdu, można zorganizować 360 transportów (20 dni podzielone przez 5 dni na transport). Każdy transport przewozi 5 ton, co oznacza, że w ciągu 20 dni możemy przewieźć 1800 ton towaru (360 transportów razy 5 ton). W praktyce, planując transport, należy brać pod uwagę nie tylko dostępność pojazdu, ale także czas realizacji zleceń oraz ładowność. W branży logistycznej, efektywne zarządzanie flotą transportową opiera się na precyzyjnym kalkulowaniu potrzeb oraz dostępnych zasobów, co przekłada się na optymalizację kosztów oraz czasu dostawy. Dobrą praktyką jest również monitorowanie efektywności pojazdów, co pozwala na bieżąco dostosowywać strategię transportową do zmieniających się warunków rynkowych.
Wybór niepoprawnej liczby pojazdów może wynikać z błędnego zrozumienia zasady funkcjonowania transportu oraz zasad planowania logistycznego. Często błędem jest niepełne uwzględnienie dostępności pojazdów, co prowadzi do niedoszacowania ich liczby. Przykładowo, jeśli ktoś wybierze odpowiedź, która jest znacznie poniżej obliczonej potrzeby, może to wynikać z założenia, że każdy pojazd może wykonać więcej niż jeden transport w danym okresie, co jest mylnym wnioskiem. W rzeczywistości, przy założeniu 5 dni na transport, jeden pojazd może wykonać tylko 4 transporty w ciągu 20 dni. Niezrozumienie ładowności również może być przyczyną błędnych wyborów, gdyż zbyt niska liczba pojazdów nie pozwala na efektywne przewożenie zadanej ilości towaru. W kontekście praktyki logistycznej, niedoszacowanie potrzeb fleetowych może prowadzić do opóźnień w dostawach oraz zwiększenia kosztów związanych z priorytetowym transportem lub wynajmem dodatkowych pojazdów. Kluczowym jest stosowanie metodyki opartej na danych oraz uwzględnienie wszystkich zmiennych w planowaniu, aby uniknąć typowych błędów myślowych, które często prowadzą do błędnych decyzji w zarządzaniu flotą transportową.