Zmniejszenie liczby magazynów może rzeczywiście prowadzić do wzrostu kosztów transportu. W praktyce, gdy firmy decydują się na redukcję liczby magazynów, zazwyczaj zmieniają lokalizację swoich punktów składowania towarów. W rezultacie, produkty mogą musieć przebyć dłuższe dystanse, aby dotrzeć do klientów lub do następnego etapu produkcji. Zwiększone odległości transportowe przekładają się na wyższe koszty paliwa, a także na więcej godzin pracy kierowców, co prowadzi do wzrostu ogólnych wydatków związanych z logistyką. Dobrą praktyką w zarządzaniu łańcuchem dostaw jest analiza geograficznych i demograficznych potrzeb rynku, aby zminimalizować te koszty. Ponadto, optymalizacja tras transportowych i wykorzystanie nowoczesnych technologii, takich jak systemy zarządzania transportem (TMS), mogą pomóc w efektywnym zarządzaniu kosztami transportu, nawet w przypadku ograniczonej liczby magazynów.
Wybór odpowiedzi dotyczącej produkcji może wydawać się atrakcyjny, lecz nie uwzględnia on kluczowego aspektu logistyki, jakim jest transport. Zmniejszenie liczby magazynów w rzeczy samej nie wpływa bezpośrednio na proces produkcji, który oparty jest na metodach zarządzania procesami oraz technologii wytwarzania. Koszty produkcji są związane z materiałami, robocizną oraz wykorzystaniem maszyn, a nie z ilością magazynów. Z kolei odpowiedź dotycząca przepływu informacji znowu nie odnosi się bezpośrednio do tematu. Choć efektywność informacji jest kluczowa, zmniejszenie magazynów nie prowadzi automatycznie do zwiększenia kosztów związanych z zarządzaniem informacjami. Ostatnia z niepoprawnych odpowiedzi, dotycząca zatrudnienia, również nie uwzględnia bezpośredniego wpływu na koszty. W rzeczywistości, redukcja magazynów może prowadzić do optymalizacji zatrudnienia w obszarze magazynowania, zamiast zwiększenia kosztów. Typowe błędy myślowe w tym kontekście polegają na myleniu pojęć związanych z funkcjonowaniem magazynów a pozostałymi obszarami działalności przedsiębiorstw, co prowadzi do błędnych wniosków.