Cysterny to specjalistyczne wagony kolejowe zaprojektowane do przewozu płynów, w tym substancji chemicznych, paliw oraz innych cieczy. W przypadku oleju napędowego luzem, cysterny są optymalnym wyborem ze względu na ich zdolność do bezpiecznego transportu dużych ilości płynnych substancji. Cysterny są wyposażone w hermetyczne zamknięcia, co minimalizuje ryzyko wycieków oraz kontaminacji przewożonego ładunku. Przykłady zastosowania cystern obejmują transport ropy naftowej z rafinerii do stacji paliw oraz dystrybucję oleju napędowego do dużych użytkowników, takich jak branża transportowa. Zgodnie z normami międzynarodowymi, transport płynnych substancji powinien odbywać się w specjalistycznych pojazdach, które spełniają określone standardy bezpieczeństwa, co czyni cysterny najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku.
Wybór platformy do transportu oleju napędowego luzem jest nieodpowiedni, ponieważ platformy są przeznaczone głównie do przewozu towarów w kontenerach, paletach czy materiałów sypkich, które nie wymagają ochrony przed wyciekiem. Taki typ wagony nie zapewnia hermetyczności i nie chroni przed niebezpieczeństwem, które stwarza transport cieczy, jak olej napędowy. Z kolei silosy, choć używane do transportu i przechowywania materiałów sypkich, nie nadają się do przewozu płynów. W przypadku oleju napędowego, konieczne jest stosowanie pojazdów, które są w stanie zapobiec jego wylaniu oraz zapewnić odpowiednie warunki transportowe. Zastosowanie węglarki również nie jest stosowne, ponieważ te wagony są przeznaczone do przewozu węgla i materiałów sypkich, a ich konstrukcja nie jest przystosowana do transportu cieczy, co prowadzi do ryzyka rozlania i zanieczyszczenia środowiska. Wybierając niewłaściwy środek transportu, można narazić się na straty finansowe oraz problemy prawne związane z ochroną środowiska i bezpieczeństwem publicznym. Dlatego tak ważne jest stosowanie odpowiednich typów wagonów do konkretnych rodzajów ładunków, co jest zgodne z najlepszymi praktykami w branży transportowej.