Odpowiedź sztafetowy jest poprawna, ponieważ odnosi się do systemu organizacji zadań transportowych, który charakteryzuje się zastosowaniem szeregu punktów przeładunkowych. W tym modelu transportu towary są rozdzielane na mniejsze partie, które następnie są dostarczane do klientów za pomocą mniejszych środków transportu, takich jak furgonetki czy samochody dostawcze. Przykładem zastosowania systemu sztafetowego mogą być centra dystrybucji, które obsługują rynek lokalny. W takich centrach produkty są przyjmowane z dużych magazynów, a następnie rozdzielane do poszczególnych punktów sprzedaży lub klientów indywidualnych. Takie podejście zwiększa efektywność operacyjną oraz pozwala na lepsze dopasowanie do potrzeb klientów, minimalizując jednocześnie koszty transportu. Stosowanie tego rodzaju systemu jest zgodne z dobrymi praktykami w logistyce, które kładą nacisk na optymalizację procesów oraz zrównoważony rozwój.
Wybór odpowiedzi obwodowy, promienisty czy wahadłowy jest nieprawidłowy, ponieważ nie odzwierciedlają one charakterystyki systemu organizacji transportu, który opiera się na punktach przeładunkowych i dostosowaniu środków transportu do wielkości towaru oraz jego przeznaczenia. System obwodowy koncentruje się na organizacji transportu wokół jednego centralnego punktu, co w praktyce może prowadzić do wydłużenia czasu dostawy, ponieważ wszystkie przesyłki muszą wracać do tego punktu, co jest niewłaściwe w kontekście efektywnego dostarczania towarów do klientów. Z kolei model promienisty, zakładający, że transport odbywa się w formie promieni wychodzących z centralnego punktu, nie przewiduje elastyczności w dostosowywaniu tras do potrzeb lokalnych oraz nie uwzględnia efektywności przeładunku. Wreszcie, system wahadłowy, który polega na regularnych kursach między dwoma punktami, nie oferuje możliwości dostosowania tras do zmieniających się potrzeb rynku oraz skutkuje ograniczoną możliwością obsługi licznych klientów. Wybory te ilustrują typowe błędy w myśleniu o logistyce, które mogą prowadzić do suboptymalnych rozwiązań. Zrozumienie tych różnic jest kluczowe dla skutecznego zarządzania łańcuchem dostaw oraz optymalizacji kosztów transportu.