Aby obliczyć najwcześniejszą godzinę dostawy, należy najpierw uwzględnić czas załadunku oraz czas przejazdu. Rozpoczynamy od załadunku, który trwa 2 godziny. Dlatego, jeśli załadunek zaczyna się o 6:00, zakończy się o 8:00. Następnie, aby obliczyć czas przejazdu, należy podzielić długość trasy (210 km) przez średnią prędkość pojazdu (60 km/h). Czas przejazdu wynosi zatem 210 km / 60 km/h = 3,5 godziny. Dodając ten czas do zakończenia załadunku (8:00), otrzymujemy 8:00 + 3,5 godziny, co daje 11:30. W praktyce, takie obliczenia są kluczowe w logistyce, gdyż pozwalają na efektywne planowanie dostaw, minimalizując opóźnienia i zwiększając satysfakcję klienta. Dobrą praktyką w branży transportowej jest również uwzględnianie potencjalnych nieprzewidzianych okoliczności, takich jak warunki drogowe, co może wpłynąć na rzeczywisty czas dostawy.
Często w obliczeniach dotyczących dostaw pojawiają się błędy wynikające z pominięcia kluczowych aspektów, takich jak czas załadunku i prędkość pojazdu. Na przykład, niektóre osoby mogą przyjąć, że czas przejazdu jest obliczany na podstawie wielu różnych prędkości, co jest nieprawidłowe, gdyż w danym zadaniu mamy jasne założenia. Inni mogą zignorować czas załadunku, co prowadzi do zaniżenia całkowitego czasu potrzebnego na dostawę. Również przyjęcie, że załadunek kończy się natychmiast po rozpoczęciu bez uwzględnienia rzeczywistego czasu, może prowadzić do błędnych wniosków. W praktyce, każdy etap dostawy powinien być dokładnie zaplanowany i uwzględniony w obliczeniach, aby uniknąć opóźnień. Utrzymywanie dokładnych harmonogramów jest istotne, ponieważ każdy błąd w obliczeniach może skutkować niezadowoleniem klientów oraz straty finansowe dla przedsiębiorstwa. Dlatego ważne jest, aby w procesach logistycznych stosować się do wytycznych i praktyk, które pomagają w precyzyjnym planowaniu i organizacji dostaw.