Odpowiedź progresywna jest prawidłowa, ponieważ definiuje sytuację, w której stawka jednostkowa rośnie w miarę wzrostu ilości świadczonych usług przewozowych. Zasada ta ma zastosowanie w wielu branżach, w tym w transporcie i logistyce, gdzie większe zlecenia mogą prowadzić do wyższych kosztów jednostkowych, na przykład ze względu na zwiększone zużycie paliwa, zwiększoną potrzebę na zasoby ludzkie czy większe ryzyko związane z obsługą większej liczby towarów. Przykładowo, w transporcie drogowym, firmy mogą stosować stawki progresywne, aby wziąć pod uwagę dodatkowe wydatki związane z przewozem większych ładunków, co jest zgodne z zasadą efektywności kosztowej. Wprowadzenie stawek progresywnych jest również zgodne z ideą sprawiedliwości w obliczeniach kosztów, ponieważ klienci płacą więcej za usługi, które generują większe obciążenie dla systemu transportowego. Dobre praktyki w branży promują przejrzystość stawek, co pozwala klientom na lepsze zrozumienie kosztów związanych z ich zleceniami."
Wybierając odpowiedź stała, można błędnie zrozumieć, że stawka jednostkowa jest niezmienna niezależnie od ilości świadczonej usługi. Takie podejście nie uwzględnia zmieniających się kosztów operacyjnych, które mogą się różnić w zależności od wielkości zlecenia. W transporcie stała stawka może być zastosowana w przypadku krótkoterminowych umów, ale nie jest praktyczna w dłuższej perspektywie, gdzie różnice w kosztach mogą znacznie wpłynąć na rentowność.
Odpowiedź mieszana mogłaby sugerować, że stawka jednostkowa nie jest jednolita, ale również nie jest w pełni progresywna, co wprowadza niejasności co do mechanizmu ustalania cen. W rzeczywistości stawka mieszana może odnosić się do sytuacji, w których zastosowane są różne stawki w zależności od segmentów usług, ale nie w sposób, który byłby odpowiedni do opisu rosnącej stawki w miarę wzrostu usług.
Ostatecznie, stawka degresywna sugeruje z kolei, że koszty jednostkowe maleją wraz ze wzrostem ilości świadczonych usług, co jest wprost przeciwieństwem sytuacji opisanej w pytaniu. Stawki degresywne mogą być stosowane w sytuacjach, w których głównym celem jest zachęcenie do większego wykorzystania usług, ale nie są adekwatne dla usług, które generują większe koszty w miarę ich wzrostu. Błędne interpretowanie tych koncepcji może prowadzić do złych decyzji finansowych, błędnego planowania i strategii cenowych, które nie odpowiadają rzeczywistości operacyjnej w branży transportowej.