Odpowiedź 460 m³ jest poprawna, ponieważ wynika bezpośrednio z zasad dotyczących maksymalnego napełnienia cystern zawierających substancje o określonych temperaturach wrzenia. Zgodnie z obowiązującymi normami, dla materiałów o temperaturze wrzenia od 60 do poniżej 100°C maksymalny stopień napełnienia cysterny powinien wynosić 92%. W przypadku cysterny o pojemności 500 m³, obliczamy 92% tej wartości, co prowadzi nas do wyniku 460 m³. To podejście notowane jest w przepisach dotyczących transportu substancji niebezpiecznych, co ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa w transporcie oraz zapobieganie potencjalnym wyciekom. Przestrzeganie tych wartości ma kluczowe znaczenie dla minimalizacji ryzyka i ochrony środowiska. W praktyce, operatorzy cystern są zobowiązani do przestrzegania tych norm, aby uniknąć przepełnienia, co mogłoby prowadzić do poważnych incydentów. Takie obliczenia są nie tylko istotne dla samego transportu, ale także dla zarządzania zapasami paliw i ich efektywnego rozdziału w sieci dystrybucji.
Wybór wartości 470 m³, 480 m³ lub 490 m³ wskazuje na nieporozumienia dotyczące zasad napełniania cystern z materiałami o określonych temperaturach wrzenia. Kluczowym elementem w tym kontekście jest zrozumienie, że dla substancji o temperaturze wrzenia w przedziale 60-100°C, obowiązuje maksymalny stopień napełnienia wynoszący 92%. Osoby wybierające większe wartości mogły błędnie założyć, że cysterny mogą być wypełnione do wyższych poziomów bez konsekwencji, co jest niezgodne z normami bezpieczeństwa. Zbyt wysokie napełnienie cysterny może prowadzić do niebezpieczeństw, takich jak ryzyko przepełnienia i wycieku, co w konsekwencji naraża środowisko oraz ludzi. Ponadto, w praktyce transportu, operatorzy muszą być świadomi, że każdy materiał ma swoje specyficzne właściwości, które wpływają na sposób, w jaki powinny być one transportowane i przechowywane. Dlatego też kluczowe jest, aby wszystkie obliczenia były oparte na rzetelnych danych i przepisach, aby uniknąć nieodpowiedzialnych praktyk i zapewnić bezpieczeństwo zarówno w transporcie, jak i w codziennym użytkowaniu substancji chemicznych.