Formuła CIP (Carriage and Insurance Paid to) w systemie Incoterms 2020 zobowiązuje sprzedającego do zorganizowania transportu towaru oraz do ubezpieczenia ładunku na czas przewozu. Ubezpieczenie to powinno być zgodne z najszerszym zakresem ochrony, który odpowiada warunkom ICC A. Oznacza to, że sprzedający musi zapewnić ubezpieczenie, które obejmuje wszystkie ryzyka związane z transportem, co jest istotne w kontekście zapewnienia bezpieczeństwa finansowego dla kupującego. Przykładem praktycznym może być sytuacja, w której sprzedający wysyła drogą morską cenne maszyny do klienta w innym kraju. W przypadku uszkodzenia tych maszyn w trakcie transportu, dzięki obowiązkowemu ubezpieczeniu w zakresie ICC A, kupujący będzie mógł uzyskać odszkodowanie, co minimalizuje ryzyko finansowe. Z perspektywy branżowej, stosowanie formuły CIP jest zalecane w sytuacjach, gdy sprzedający ma kontrolę nad transportem i może negocjować korzystne warunki ubezpieczenia, co jest zgodne z najlepszymi praktykami w handlu międzynarodowym.
Wybór odpowiedzi takich jak FAS, EXW czy DPU wskazuje na pewne nieporozumienia dotyczące zakresu obowiązków sprzedającego w kontekście Incoterms 2020. FAS (Free Alongside Ship) oznacza, że sprzedający dostarcza towar w pobliżu statku, jednak nie ma obowiązku ubezpieczenia ładunku, a ryzyko przechodzi na kupującego w momencie, gdy towar zostaje dostarczony w określone miejsce. EXW (Ex Works) jeszcze bardziej ogranicza odpowiedzialność sprzedającego, ponieważ oznacza, że sprzedający dostarcza towar w swoim zakładzie, a wszystkie koszty, w tym transport i ubezpieczenie, ponosi kupujący od momentu odbioru. Natomiast DPU (Delivered at Place Unloaded) wskazuje, że sprzedający dostarcza towar do określonego miejsca, ale również nie zobowiązuje go do ubezpieczenia ładunku na czas transportu. Typowy błąd myślowy polega na myśleniu, że wszystkie formuły Incoterms wymagają ubezpieczenia, co jest niezgodne z rzeczywistością, ponieważ tylko CIP wymaga takiego działania od sprzedającego. Warto zrozumieć, że każda z formuł ma swoje specyficzne zastosowania oraz różne poziomy odpowiedzialności, co jest kluczowe w zarządzaniu ryzykiem w handlu międzynarodowym.