Transport drogowy jest jedną z najbardziej elastycznych i wszechstronnych gałęzi transportu, która umożliwia dostawy typu 'door-to-door'. Dzięki sieci dróg i autostrad, transport drogowy jest w stanie dotrzeć bezpośrednio do klientów, co pozwala na łatwe załadunek i wyładunek towarów. Przykładem zastosowania transportu drogowego mogą być dostawy paczek przez firmy kurierskie, które korzystają z samochodów dostawczych, aby dostarczyć przesyłki bezpośrednio pod wskazany adres. Transport drogowy jest również kluczowy w logistyce miejskiej, gdzie dostawy towarów muszą odbywać się w ścisłych ramach czasowych i ze względu na ograniczenia dotyczące wjazdu do strefy śródmiejskiej. W standardach branżowych, takich jak normy ISO, podkreśla się znaczenie efektywności i punktualności dostaw, które transport drogowy potrafi skutecznie zapewnić. W kontekście e-commerce, gdzie klienci oczekują szybkiej i dostosowanej do ich potrzeb obsługi, transport drogowy staje się niezastąpiony.
Transport kolejowy, lotniczy oraz morski mają swoje unikalne zalety, ale nie są w stanie zapewnić dostaw typu 'door-to-door' w sposób, w jaki robi to transport drogowy. Transport kolejowy, chociaż efektywny w obsłudze dużych ilości towarów na długich dystansach, wymaga przesiadek na transport drogowy do ostatniego etapu dostawy, co może zwiększać czas realizacji zamówienia oraz koszty. Poza tym, infrastruktura kolejowa nie dociera bezpośrednio do wszystkich lokalizacji, przez co nie zawsze jest to odpowiednia opcja dla czułych na czas dostaw. Transport lotniczy, z drugiej strony, jest najszybszym sposobem dostarczania towarów na dużą odległość, ale również wymaga skomplikowanej logistyki związanej z odprawami celnymi i transportem na lotniskach. Podobnie jak w przypadku transportu kolejowego, ostatni etap dostawy często musi być realizowany za pomocą transportu drogowego. Natomiast transport morski, mimo że jest efektywny dla dużych przesyłek międzykontynentalnych, boryka się z ograniczeniami czasowymi i logistycznymi. Wszelkie podejścia, które zakładają wykorzystanie tych gałęzi transportu do realizacji dostaw bezpośrednich do klientów, nie uwzględniają praktycznych aspektów operacyjnych. Błędem jest także zakładanie, że transport morski czy lotniczy jest wystarczający, gdyż obydwa te środki wymagają niezawodnych i często skomplikowanych systemów transportu lądowego dla finalizacji dostaw.