Który z przykładów GS1-128 przedstawia numer identyfikacyjny SSCC?
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Odpowiedź (00)006141411234567890 jest poprawna, ponieważ zawiera identyfikator SSCC (Serial Shipping Container Code), który jest kluczowym elementem w systemie GS1. Numer SSCC składa się z 18 cyfr i jest stosowany do jednoznacznej identyfikacji całych jednostek transportowych, co ułatwia śledzenie i zarządzanie łańcuchem dostaw. W tym przypadku prefiks (00) jest używany do oznaczenia, że kod referencyjny przyjmuje wartość SSCC. Standard GS1-128 pozwala na umieszczenie różnych informacji w jednym kodzie, co zwiększa efektywność operacyjną. Przykładowo, w logistyce, stosowanie SSCC umożliwia firmom szybkie skanowanie i identyfikację przesyłek w magazynach, co przyspiesza procesy przyjęć i wydania towarów. Znajomość i poprawne stosowanie numerów SSCC jest istotne dla zapewnienia zgodności z zasadami GS1 oraz poprawnego zarządzania danymi w systemach ERP.
Wybór odpowiedzi, które nie zawierają numeru SSCC, wskazuje na istotne nieporozumienia dotyczące zastosowania kodów GS1-128. Przykłady, takie jak (02)05901234567015(17)140202(37)40, (420)45458(401)541234550127201 oraz (01)03123451234569(15)121224(10)LV111, wprowadzają w błąd, ponieważ nie są to numery identyfikacyjne SSCC, lecz inne kody GS1. Pierwsza z tych odpowiedzi zawiera kody 02 i 17, co sugeruje, że odnosi się do kodu GTIN i daty ważności, a nie do SSCC. Analogicznie, druga odpowiedź zawiera kody specyficzne dla identyfikacji produktów, ale brakuje jej kluczowego prefiksu SSCC. Ostatnia odpowiedź również myli kody GTIN z numerem SSCC, co może prowadzić do błędów w zarządzaniu zapasami. Typowym błędem jest niezrozumienie, że SSCC jest unikalnym identyfikatorem dla całych jednostek transportowych, a inne kody mają odmienny cel. Właściwe stosowanie SSCC jest kluczowe dla efektywnego zarządzania łańcuchem dostaw, co wymaga znajomości różnych rodzajów kodów i ich zastosowań. Warto również zauważyć, że w praktycznych zastosowaniach logistycznych, błędne użycie kodów może prowadzić do pomyłek w identyfikacji przesyłek oraz problemów z ich śledzeniem, co może wpływać na całą operacyjność łańcucha dostaw.