Wybór wózka 3 jako najbardziej odpowiedniego do załadunku 30 paletowych jednostek ładunkowych o masie brutto 1 290 kg każda jest uzasadniony zarówno parametrami udźwigu, jak i prędkości. Wózek ten ma udźwig 1 400 kg, co zapewnia wystarczającą nośność dla załadunku, a jego prędkość wynosząca 8 km/h znacząco przewyższa prędkość wózka 1, który może również pomieścić ten ładunek, ale jest dużo wolniejszy. W praktyce, przy dużych operacjach załadunkowych, czas transportu i załadunku ma ogromne znaczenie, a wózek 3, łącząc odpowiedni udźwig z wyższą prędkością, pozwala na szybsze wykonanie zadania. Zgodnie z normami bezpieczeństwa i efektywności, wózki widłowe powinny być dobierane nie tylko na podstawie udźwigu, ale również prędkości, co podkreśla znaczenie optymalizacji procesów logistycznych, szczególnie w magazynach o dużym natężeniu ruchu.
Wybór niewłaściwego wózka, takiego jak wózek 1, 2 lub 4, pochodzi z błędnego oszacowania wymagań dotyczących ładunku oraz niewłaściwej analizy parametrów technicznych. Wózek 1, mimo że ma wystarczający udźwig 1 500 kg, charakteryzuje się niską prędkością 6 km/h, co skutkuje dłuższym czasem załadunku i transportu. W przypadku intensywnych operacji wózki o niskiej prędkości mogą znacząco wydłużać czas realizacji zadań, co jest nieefektywne w dynamicznych środowiskach pracy. Z kolei wózek 2 nie jest odpowiedni ze względu na niski udźwig 1 200 kg, co czyni go niezdolnym do obsługi ładunku o masie 1 290 kg – taki błąd w ocenie może prowadzić do poważnych problemów z bezpieczeństwem i nieprawidłowego załadunku. Wózek 4, mimo że osiąga najwyższą prędkość 15 km/h, nie posiada wystarczającego udźwigu, co czyni go nieodpowiednim wyborem. Niezrozumienie podstawowych parametrów wózków widłowych, takich jak udźwig i prędkość, prowadzi do podejmowania decyzji, które mogą wpłynąć na efektywność całego procesu logistycznego. Wybór odpowiedniego wózka powinien uwzględniać równocześnie wymagania dotyczące nośności i możliwości transportowych, aby zapewnić bezpieczeństwo i wydajność pracy.