Poprawna odpowiedź to 8 skrzyń. Aby obliczyć maksymalną liczbę skrzyń, które można umieścić w kontenerze uniwersalnym typu 1C, należy uwzględnić zarówno wymiary skrzyń, jak i pojemność oraz ładowność kontenera. Kontener 1C ma wymiary wewnętrzne 5867 mm x 2350 mm x 2392 mm, co daje objętość około 32,9 m³. Skrzynie mają wymiary 1400 mm x 1100 mm x 1600 mm, co pozwala na obliczenie objętości jednej skrzyni wynoszącej 2,464 m³. Przyjmuje się, że pod względem objętości kontener mógłby pomieścić 13 skrzyń. Jednak w rzeczywistości, z uwagi na wymiary skrzyń, maksymalna liczba skrzyń, które można umieścić w kontenerze, wynosi 8. To pokazuje, jak istotne jest uwzględnianie rzeczywistych wymiarów oraz konfiguracji umiejscowienia ładunku. W praktyce, odpowiednie planowanie załadunku pozwala na optymalne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej, co jest kluczowe w logistyce i transporcie. Zastosowanie takich obliczeń jest zgodne z najlepszymi praktykami branżowymi, które podkreślają znaczenie analizy wymiarów i masy przed załadunkiem towarów.
Odpowiedzi sugerujące, że można zmieścić 12, 9 lub 18 skrzyń w kontenerze uniwersalnym typu 1C opierają się na niewłaściwych założeniach dotyczących wymiarów i objętości skrzyń oraz przestrzeni ładunkowej kontenera. Przede wszystkim, odpowiedzi te nie uwzględniają rzeczywistych ograniczeń wynikających z wymiarów skrzyń, co prowadzi do błędnych obliczeń. W przypadku odpowiedzi mówiącej o 12 skrzyniach, zakłada się, że niezbędne jest jedynie obliczenie objętości, pomijając istotne elementy, jakimi są wymiary skrzyń, które uniemożliwiają ich ułożenie w kontenerze w sposób zgodny z rzeczywistością. Podobnie, odpowiedź wskazująca na 9 skrzyń również ignoruje kwestie przestrzenne, które wpływają na maksymalne możliwe rozmieszczenie towarów. Wreszcie, odpowiedź sugerująca 18 skrzyń jest całkowicie nieprzydatna, gdyż przekracza ładowność kontenera, która wynosi 17 800 kg i opiera się na błędnym założeniu, że kontener może pomieścić więcej skrzyń niż to wynika z rzeczywistych wyliczeń. Te błędy wynikają z braku zrozumienia kluczowych zasad dotyczących rozkładu masy i przestrzeni w transporcie, co jest niezwykle istotne w logistyce, aby uniknąć przekroczenia ładowności oraz zapewnienia bezpiecznego transportu ładunku.