Odpowiedź 42 litry jest poprawna, ponieważ norma zużycia paliwa wynosząca 12 litrów na 100 km oznacza, że każdy przejechany kilometr wymaga 0,12 litra paliwa. Aby obliczyć zużycie paliwa na trasie o długości 350 km, należy pomnożyć długość trasy przez zużycie paliwa na kilometr: 350 km * 0,12 l/km = 42 litry. Tego rodzaju obliczenia są kluczowe dla zarządzania kosztami eksploatacji pojazdów, co ma istotne znaczenie w branży transportowej. W praktyce, znajomość norm zużycia paliwa pozwala na lepsze planowanie budżetu, optymalizację tras oraz poprawę efektywności energetycznej floty. Umożliwia to również przedsiębiorstwom podejmowanie świadomych decyzji dotyczących inwestycji w pojazdy bardziej ekologiczne, co jest zgodne z rosnącymi standardami ochrony środowiska. Warto zwrócić uwagę na to, że rzeczywiste zużycie paliwa może się różnić w zależności od obciążenia pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy kierowcy, dlatego istotne jest regularne monitorowanie tych parametrów.
Odpowiedzi, które wskazują na inne wartości niż 42 litry, wynikają z błędnych obliczeń lub nieprawidłowego zrozumienia zadania. Przy założeniu, że norma zużycia paliwa wynosi 12 litrów na 100 km, należy zauważyć, że aby obliczyć zużycie paliwa na trasie 350 km, kluczowe jest zrozumienie, jak przeliczać jednostki. Wiele osób może popełnić błąd, przyjmując, że 350 km to 3,5 razy 100 km, co może prowadzić do niepoprawnych obliczeń. W rzeczywistości, potrzebujemy pomnożyć liczbę kilometrów przez wskaźnik zużycia na kilometr, co wymaga zrozumienia konwersji jednostek. Używając wzoru, 350 km * (12 l / 100 km) = 42 litry, co jest kluczowe dla produkcji obliczeń w transporcie. Często mylone są różne metody obliczania efektywności paliwowej, co może prowadzić do nieprawidłowych konkluzji. W praktyce, aby poprawnie oszacować zużycie paliwa, należy wykorzystywać dokładne dane dotyczące norm zużycia oraz uwzględniać zmienne, takie jak obciążenie pojazdu, specyfika trasy oraz techniki jazdy. Zrozumienie tych aspektów jest niezbędne, aby uniknąć typowych pułapek, które mogą wprowadzać w błąd i prowadzić do nieefektywnego zarządzania kosztami eksploatacyjnymi pojazdów.