Odpowiedź o godzinie 17:30 jest prawidłowa, ponieważ uwzględnia wszystkie istotne elementy związane z procesem przeładunku. Rozładunek 80 kontenerów 20 ft zajmie 240 minut, co odpowiada 4 godzinom, ponieważ każdy kontener wymaga 3 minut. Natomiast 84 kontenery 40 ft zajmą 420 minut, co odpowiada 7 godzinom, ponieważ każdy kontener wymaga 5 minut. Łączny czas pracy wynosi więc 660 minut, czyli 11 godzin. Z uwagi na regulacje dotyczące przerw, po każdej 4-godzinnej pracy przewidziana jest 15-minutowa przerwa. W tym scenariuszu zmieści się jedna przerwa po 4 godzinach oraz jeszcze jedna przerwa po 8 godzinach, co sumuje się do 30 minut przerwy. Całkowity czas przeładunku wynosi zatem 11 godzin, 30 minut, co daje wynik 17:30 jako czas zakończenia pracy. Takie obliczenia są fundamentalne w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw, gdzie precyzyjne planowanie czasu jest kluczowe dla efektywności operacyjnej.
Wybór innej godziny niż 17:30 może wynikać z błędnego obliczenia całkowitego czasu potrzebnego do przeładunku kontenerów. Często zdarza się, że nie uwzględnia się przerw w pracy, co prowadzi do zaniżenia całkowitego czasu operacji. W tym przypadku, od momentu rozpoczęcia o 6:00, operator pracowałby przez 11 godzin, wliczając czas przerw. Niektórzy mogą błędnie zinterpretować czas przeładunku każdego typu kontenera lub zignorować potrzebę wprowadzenia przerw, co prowadzi do niewłaściwych wniosków o wcześniejszym zakończeniu pracy. W praktyce, standardy operacyjne w transporcie i logistyce wymagają, aby czas pracy i przerwy były ściśle przestrzegane, aby zapewnić nie tylko wydajność, ale także bezpieczeństwo pracowników. Ignorowanie tych zasad nie tylko wpływa na dokładność obliczeń, ale również może prowadzić do opóźnień i zwiększenia kosztów operacyjnych. Również, gdyby pominięto przerwy, uzyskano by nierealistyczny obraz efektywności pracy, co w praktyce mogłoby prowadzić do problemów organizacyjnych oraz wpływać na morale zespołu. Zrozumienie zasady obliczania czasu pracy oraz uwzględnienia przerw jest kluczowe dla osiągniecia sukcesu w zarządzaniu operacjami terminalowymi.