Poprawna odpowiedź to 75 sztuk, ponieważ maksymalna ilość opakowań, które można umieścić na palecie EUR, jest określona przez zarówno wymiary palety, jak i ładowność. Paleta EUR ma wymiary 1200 mm × 800 mm, co daje 0,96 m² powierzchni. Opakowanie o wymiarach 200 mm × 200 mm zajmuje 0,04 m². Na palecie można ułożyć 24 opakowania w jednym rzędzie (1200 mm / 200 mm) oraz 4 w drugim (800 mm / 200 mm), co daje łącznie 96 opakowań na poziomie, jednak musimy wziąć pod uwagę wysokość. Każde opakowanie ma wysokość 150 mm, co oznacza, że możemy ułożyć 6 warstw (1000 mm / 150 mm) w wysokości 1 m. Łącznie daje to 96 opakowań x 6 warstw = 576 opakowań. Jednak biorąc pod uwagę masę brutto, która wynosi 20 kg na opakowanie, maksymalne obciążenie palety (1500 kg) pozwala na zmieszczenie tylko 75 opakowań (1500 kg / 20 kg). Dlatego, biorąc pod uwagę zarówno powierzchnię, jak i maksymalne obciążenie, można umieścić maksymalnie 75 opakowań na palecie.
Zrozumienie maksymalnej liczby opakowań, które można umieścić na palecie EUR, wymaga uwzględnienia kilku kluczowych aspektów, które często są pomijane. Wiele osób koncentruje się wyłącznie na wymiarach palety oraz opakowań, nie biorąc pod uwagę ograniczeń wynikających z ładowności palety. Paleta EUR ma ładowność 1,5 tony, co jest kluczowym czynnikiem podczas obliczania maksymalnej ilości towaru, który można na niej umieścić. Na przykład, choć można teoretycznie umieścić 96 opakowań, to ze względu na ich masę brutto 20 kg każde, całkowita masa wyniosłaby 1920 kg, co przekracza ładowność palety. Z tego powodu, pomimo możliwości fizycznego upakowania większej ilości opakowań, rzeczywiste ograniczenie wynika z wagi towaru. Należy również pamiętać, że istnieje praktyczna zasada, aby nie przekraczać 70-80% maksymalnej ładowności palety, co zapewnia stabilność ładunku podczas transportu. Zatem, ignorowanie wymogów ładowności prowadzi do nieprawidłowych wniosków i może skutkować problemami w transporcie i logistyce. Kluczowe jest, aby przy planowaniu ładunków stosować analizy zarówno pod kątem wymiarów, jak i ładowności, co jest zgodne z najlepszymi praktykami w branży transportowej.