Poprawna odpowiedź to 4 godziny, co wynika z dokładnych obliczeń związanych z czasem potrzebnym na obsługę kontenerów. Proces podjęcia, przeniesienia i odstawienia jednego kontenera trwa 3 minuty. Łącznie mamy 80 kontenerów (40 kontenerów 40-stopowych i 40 kontenerów 20-stopowych), które muszą być obsłużone. Czas potrzebny na obsługę wszystkich kontenerów można obliczyć mnożąc liczbę kontenerów przez czas operacji. Zatem: 80 kontenerów x 3 minuty = 240 minut. Przekłada się to na 4 godziny. W praktyce zarządzania logistyką portową i terminalową, znajomość i umiejętność obliczania czasu potrzebnego na operacje załadunku i rozładunku jest kluczowa. Umożliwia to optymalizację procesów oraz planowanie zasobów, co jest zgodne z najlepszymi praktykami w branży, takimi jak Lean Management i Six Sigma, które kładą nacisk na efektywność i minimalizację marnotrawstwa.
Wiele osób może pomylić się w obliczeniach związanych z całkowitym czasem pracy suwnicy, co prowadzi do niewłaściwych odpowiedzi. Przykładowo, odpowiedzi sugerujące 3 godziny 30 minut lub 4 godziny 30 minut mogą wynikać z błędnego oszacowania liczby operacji potrzebnych do obsługi kontenerów. Często pojawia się też tendencja do zaniżania aktywnego czasu pracy, zapominając o czasie, który jest niezbędny do podjęcia, przeniesienia i odstawienia kontenera. Innym powszechnym błędem jest przyjmowanie błędnych założeń dotyczących liczby kontenerów lub ich podziału na różne typy bez właściwego uwzględnienia całkowitej liczby kontenerów do rozładunku. Ostatecznie, poprawne wyliczenia opierają się na prostym mnożeniu liczby kontenerów przez czas operacji, co wymaga rzetelnego podejścia do analizy czasów operacyjnych. W kontekście logistyki portowej, minimalizacja błędów w obliczeniach i oszacowaniach czasów operacyjnych jest kluczowa, ponieważ wpływa na efektywność całego procesu. Przykłady zastosowań takich obliczeń można znaleźć w harmonogramach rozładunku oraz w planowaniu przepustowości terminali, gdzie każde niedokładne oszacowanie może prowadzić do opóźnień i zwiększenia kosztów operacyjnych.