Aby obliczyć, ile kilometrów pojazd powinien przejechać w ciągu miesiąca, należy zacząć od obliczenia rzeczywistej ładowności pojazdu. Pojazd ma ładowność 20 ton, a średnio będzie wykorzystywana w 75%, co oznacza, że ładowność w rzeczywistości wyniesie 15 ton (20 t * 0,75). Następnie możemy obliczyć, ile kilometrów musi przejechać, aby zrealizować planowaną pracę przewozową wynoszącą 120 000 tkm. Korzystając z wzoru: Praca przewozowa = Ładowność * Przejechane km, mamy: 120 000 tkm = 15 t * Przejechane km. Rozwiązując to równanie, otrzymujemy: Przejechane km = 120 000 tkm / 15 t = 8 000 km. Tak więc pojazd powinien wykonać 8 000 km w ciągu miesiąca, co jest zgodne z normami w branży transportowej, gdzie efektywne planowanie tras i wykorzystanie pojazdów jest kluczowe dla optymalizacji kosztów i zwiększenia rentowności.
Analizując inne odpowiedzi, można zauważyć, że wiele z nich nie uwzględnia kluczowego czynnika, jakim jest rzeczywista ładowność pojazdu. W przypadku błędnych odpowiedzi, takich jak 4 500 km czy 6 000 km, często można zauważyć, że błędna interpretacja ładowności prowadzi do niewłaściwego obliczenia wymaganej liczby kilometrów. Użytkownicy mogą błędnie przyjmować 100% ładowności, nie uwzględniając, że w rzeczywistości pojazd będzie wykorzystywał jedynie 75% swojej ładowności. Ponadto, przy odpowiedzi 3 500 km, zapomina się o roli jednostki pracy przewozowej tkm, co jest fundamentalne w logistyce. Obliczenia powinny zaczynać się od dokładnego zrozumienia wzoru na pracę przewozową, co wymaga przemyślenia, jak różne elementy, takie jak ładowność oraz liczba przejechanych kilometrów, wpływają na końcowy wynik. Kluczowym błędem jest także pomijanie realiów funkcjonowania floty transportowej, która powinna dążyć do maksymalizacji efektywności operacyjnej. Obliczenia powinny opierać się na rzetelnych danych i uwzględniać zmienne wpływające na transport, takie jak czas, koszty i optymalizacja tras.