Aby obliczyć, o której godzinie kierowca musi podstawić wózek widłowy pod załadunek, należy wziąć pod uwagę średni czas jednego cyklu pracy, który wynosi 5 minut oraz liczbę paletowych jednostek ładunkowych, które mają zostać załadowane. W tym przypadku mamy 24 pjł, co oznacza, że całkowity czas załadunku wynosi 24 pjł * 5 minut = 120 minut, co odpowiada 2 godzinom. Planowany wyjazd z ładunkiem odbywa się o godzinie 7:00, więc aby obliczyć, o której godzinie wózek powinien być podstawiony pod załadunek, należy odjąć 2 godziny od 7:00. Ostatecznie, kierowca powinien podstawić pojazd najpóźniej o godzinie 5:00. Takie podejście jest zgodne z dobrymi praktykami w logistyce, gdzie precyzyjne planowanie czasowe ma kluczowe znaczenie dla efektywności operacji. Zrozumienie tych zasad pozwala na uniknięcie opóźnień i zapewnienie terminowego dostarczenia ładunków."
Wybór godziny 5:30 jest niewłaściwy, ponieważ nie uwzględnia pełnego czasu potrzebnego na załadunek wszystkich 24 pjł. Zgodnie z obliczeniami, średni czas jednego cyklu wynosi 5 minut, co w przypadku 24 palet daje 120 minut (czyli 2 godziny). Jeśli kierowca postawiłby wózek o 5:30, to załadunek mógłby zakończyć się dopiero o 7:30, co przeczy harmonogramowi wyjazdu o 7:00. Wybór godziny 6:00 również nie jest odpowiedni z uwagi na ten sam błąd obliczeniowy, ponieważ czas załadunku po tej godzinie również przekroczyłby ustalony czas wyjazdu. Podobnie, godzina 6:30 również jest błędna, ponieważ wyznacza jeszcze późniejszy czas zakończenia załadunku. Typowym błędem przy takich obliczeniach jest nieuwzględnienie całkowitego czasu cyklu załadunku oraz niewłaściwe stosowanie matematyki w kontekście planowania czasu w logistyce. Ważne jest, aby w takich sytuacjach zawsze uwzględniać całkowity czas operacji oraz planować z wyprzedzeniem, co jest kluczowe dla optymalizacji procesów transportowych i unikania opóźnień w dostawach.");