Poprawna odpowiedź wynosi 84%, co oznacza, że środków transportu wykorzystano 84% ich maksymalnych możliwości przewozowych w roku 2019. Obliczenie tego wskaźnika jest kluczowe w logistyce i zarządzaniu transportem, ponieważ dostarcza istotnych danych dotyczących efektywności operacyjnej. Aby obliczyć stopień wykorzystania, dzielimy rzeczywiście przewiezioną ilość ładunku przez maksymalną ilość, która mogłaby zostać przewieziona, a następnie mnożymy przez 100, aby uzyskać wynik w procentach. Przykładowo, jeśli w danym roku środek transportu mógł przewieźć maksymalnie 1000 ton ładunku, a rzeczywiście przewiózł 840 ton, to stopień wykorzystania wyniesie 84%. Tego typu analizy pomagają w podejmowaniu decyzji dotyczących optymalizacji floty transportowej oraz w planowaniu przyszłych inwestycji w infrastrukturę transportową. Dobrą praktyką w branży jest regularne monitorowanie tych wskaźników, aby zapewnić maksymalną efektywność operacyjną oraz minimalizować koszty.
Analizując pozostałe odpowiedzi, można dostrzec pewne nieporozumienia związane z obliczeniami i interpretacją wyników. Procentowe wskaźniki wykorzystania mają na celu przedstawienie efektywności w danym okresie, a ich błędne określenie może prowadzić do poważnych konsekwencji w zarządzaniu transportem. W przypadku odpowiedzi wskazujących 93% czy 110%, można zauważyć, że błędnie interpretują one relacje między rzeczywiście przewiezioną ilością a maksymalnymi możliwościami transportowymi. Tego rodzaju obliczenia nie mogą przekraczać 100%, ponieważ oznaczałoby to, że przewoźnik zdołał przewieźć więcej niż swoją maksymalną pojemność, co jest niemożliwe. Z kolei 86% i 93% mogą wynikać z niewłaściwego zaokrąglania, co jest typowym błędem przy obliczeniach procentowych, gdzie zaokrąglanie do najbliższej wartości może zafałszować rzeczywisty wynik. Ważne jest, aby przy obliczeniach zawsze dokładnie odnosić się do danych oraz stosować odpowiednie wzory. Należy również pamiętać o standardach branżowych, które określają metodyki pomiaru efektywności transportu, aby uzyskać wiarygodne i użyteczne dane do analizy. W praktyce typowym błędem jest skupianie się na niepełnych danych lub ich interpretowanie bez kontekstu, co może prowadzić do mylnych wniosków podczas analizy efektywności operacyjnej.