Wybór nadwozia typu plandeka w uniwersalnej technologii przewozu jest uzasadniony jego wszechstronnością oraz elastycznością w transporcie różnych rodzajów towarów. Plandeka zapewnia ochronę ładunku przed warunkami atmosferycznymi, jednocześnie umożliwiając łatwy dostęp do towarów. Dzięki zastosowaniu tego typu nadwozia, możemy przewozić zarówno palety z produktami spożywczymi, jak i różnorodne materiały budowlane. W praktyce, plandeki są często używane przez firmy transportowe, które realizują codzienne zlecenia dostaw na ostatniej mili, gdzie wymagana jest szybka i efektywna obsługa. Dodatkowo, plandeki są zgodne z normami transportowymi, zapewniającym bezpieczeństwo ładunku oraz optymalizację kosztów transportu. Umożliwiają one także łatwe załadunki i rozładunki, co jest kluczowe w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu logistycznym.
Wybór nadwozia chłodni do transportu uniwersalnego jest nieoptymalny, gdyż chłodnie są dedykowane do przewozu towarów wymagających kontrolowanej temperatury, takich jak żywność czy leki. W przypadku produktów, które nie wymagają chłodzenia, ich zastosowanie wiąże się z niepotrzebnymi kosztami eksploatacyjnymi oraz większym zużyciem paliwa. Sytuacja, w której wybiera się nadwozie izotermiczne, również nie jest adekwatna, ponieważ izoterma, mimo że zapewnia pewien poziom izolacji termicznej, jest również przeznaczona do transportu towarów w określonym zakresie temperatur. Natomiast cysterna, która jest stworzona do transportu cieczy, takich jak paliwa czy chemikalia, w przypadku transportu towarów stałych, nie spełnia swojej funkcji, prowadząc do ryzykownych sytuacji związanych z bezpieczeństwem. Typowe błędy myślowe, które prowadzą do wyboru niewłaściwego nadwozia, obejmują brak zrozumienia specyfiki przewożonego ładunku oraz ignorowanie standardów transportowych. W praktyce, stosowanie niewłaściwego nadwozia może prowadzić do strat finansowych, uszkodzenia towaru oraz problemów związanych z regulacjami prawnymi w transporcie.