Paliwo Jet A-1 jest standardem w przemyśle lotniczym, szczególnie w lotnictwie cywilnym, ze względu na swoje właściwości fizykochemiczne. Jest to nafta lotnicza o wysokiej czystości, co zapewnia efektywność spalania oraz stabilność w różnych warunkach temperaturowych. Jet A-1 ma punkt zamarzania wynoszący -47 °C, co czyni go odpowiednim do użytku w wysokich wysokościach, gdzie temperatury mogą być ekstremalne. Dodatkowo, paliwo to zawiera dodatki, które zapobiegają zamarzaniu i korozji, co jest kluczowe dla bezpieczeństwa lotów. W praktyce, Jet A-1 jest używane nie tylko w komercyjnych samolotach pasażerskich, ale także w wielu innych typach statków powietrznych, takich jak transportowe czy towarowe. Stosowanie odpowiedniego paliwa ma ogromne znaczenie dla wydajności silników turbinowych, co potwierdzają liczne standardy branżowe, takie jak ASTM D1655.
Wybór F 35 jako paliwa do silników turbinowych w lotnictwie cywilnym może prowadzić do mylnych wniosków dotyczących zastosowań różnych rodzajów paliw lotniczych. F 35 to paliwo zaprojektowane dla wojskowych samolotów odrzutowych, takich jak F-35 Lightning II, które wymagają specyficznych właściwości paliwowych dostosowanych do ich zaawansowanych silników i ekstremalnych warunków operacyjnych. Użycie tego paliwa w cywilnym lotnictwie nie tylko nie jest praktyczne, ale może również narazić na niebezpieczeństwo ogólne bezpieczeństwo lotu. W kontekście Avgas 100LL i Avgas 91/96 UL, są to paliwa dedykowane głównie dla silników tłokowych, które różnią się konstrukcją oraz wymaganiami w zakresie paliwa. Silniki turbinowe wymagają paliw o innej charakterystyce, co oznacza, że stosowanie Avgas w takim kontekście mogłoby prowadzić do poważnych problemów z wydajnością oraz bezpieczeństwem. Paliwa te zawierają również ołów, co jest niezgodne z nowoczesnymi standardami ochrony środowiska. Kluczowe jest zrozumienie, że wybór odpowiedniego paliwa jest nie tylko kwestią wydajności silnika, ale także zgodności z normami ekologicznymi oraz bezpieczeństwa operacyjnego, co czyni Jet A-1 najlepszym wyborem dla silników turbinowych w lotnictwie cywilnym.