Zawód: Technik mechanik lotniczy
Kategorie: Instalacje i systemy pokładowe Bezpieczeństwo i BHP
Odpowiedź "Zimą" jest trafna. W niskich temperaturach ryzyko zanieczyszczenia paliwa wodą rzeczywiście spada. W zimie to zimno zapobiega kondensacji wody w paliwie, co jakby sprawia, że paliwo w zbiornikach jest czystsze. Lotniska i stacje paliw mają różne metody, żeby upewnić się, że paliwo, które trafia do samolotów, jest wolne od zanieczyszczeń, na przykład poprzez filtrację i kontrolę jakości. Ważne jest też, żeby monitorować i dbać o odpowiednie temperatury w zbiornikach, bo to ma wpływ na kondensację. Warto dodać, że zimą często stosuje się różne dodatki do paliwa, które pomagają w unikaniu problemów związanych z wodą. Moim zdaniem, to bardzo istotne, żeby wiedzieć, jak różne pory roku wpływają na zarządzanie paliwem, bo sezonowe różnice wpływają na bezpieczeństwo lotów.