Korzystając z zamieszczonej informacji z Instrukcji Obsługi Technicznej śmigłowca, zidentyfikuj przekładnię główną śmigłowca na podstawie numeru seryjnego 1-9-64-4-1-013-B.
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Poprawna odpowiedź została wybrana na podstawie dokładnej analizy numeru seryjnego 1-9-64-4-1-013-B. W tym przypadku, pierwsza cyfra wskazuje na przekładnię pierwszej serii. Trzecia cyfra roku produkcji oznacza 9, natomiast czwarta cyfra to 4, co razem daje pełny rok 1994. Dalsza analiza numeru seryjnego ujawnia, że cyfra 1 oznacza I kwartał, co jest kluczowe do ustalenia okresu produkcji. Numer analityczny wynoszący 64 oraz numer wyrobu w danym roku to 013, co finalnie potwierdza, że poprawna odpowiedź to przekładnia wyprodukowana w I kwartale 1994 roku, oznaczona wersją B. Znajomość tych oznaczeń jest bardzo ważna w kontekście identyfikacji części zamiennych i ich właściwego zastosowania w eksploatacji śmigłowca, co bezpośrednio przekłada się na bezpieczeństwo operacyjne oraz efektywność techniczną. W praktyce, umiejętność odczytywania takich numerów seryjnych pozwala na szybkie i skuteczne zarządzanie zasobami technicznymi oraz precyzyjne planowanie działań serwisowych, co jest zgodne z najlepszymi praktykami w branży lotniczej.
Analizując niepoprawne odpowiedzi, można zauważyć pewne typowe błędy w interpretacji numeru seryjnego. Wiele z tych odpowiedzi błędnie przyjmuje rok produkcji na podstawie cyfr znajdujących się w numerze. Na przykład, nieprawidłowa interpretacja cyfr 9 i 4 jako oznaczających rok 1993 lub 1991, zamiast 1994, wskazuje na pomyłkę w logicznym rozumieniu struktury numeru seryjnego. Kolejnym częstym błędem jest mylenie kwartału; w odpowiedziach pojawia się interpretacja kwartałów II czy IV, co jest całkowicie sprzeczne z rzeczywistymi danymi zawartymi w numerze seryjnym, który jednoznacznie wskazuje na I kwartał. Ważne jest również, aby zwrócić uwagę na numery analityczne i numery wyrobów, które są kluczowe dla właściwej identyfikacji części. Każda pomyłka w tych danych może prowadzić do zastosowania niewłaściwych komponentów, co z kolei może mieć poważne konsekwencje dla bezpieczeństwa operacji lotniczych. Zrozumienie tych aspektów jest niezbędne, aby uniknąć nieporozumień i zapewnić prawidłową obsługę techniczną oraz zgodność z normami branżowymi.