Zawód: Technik mechanik lotniczy
Kategorie: Materiały i korozja
Korozja elektrochemiczna to ciekawe zjawisko! Dzieje się tak, gdy mamy dwa różne metale, które się stykają, a do tego jest elektrolit. I wtedy powstaje coś na kształt ogniwa galwanicznego. Metal, który ma niższy potencjał, działa jak anoda, a ten z wyższym potencjałem jak katoda. Jeśli metale mają znaczne różnice w swoim potencjale, to może to prowadzić do intensywnej korozji anodowej. Przykładem takiego połączenia może być cynk i miedź: cynk, mając niższy potencjał, się psuje, ale chroni miedź przed korozją. Żeby zminimalizować ten problem, w praktyce stosuje się różne metody, jak izolacja, katodowa ochrona czy dobór odpowiednich materiałów. Przykładowo, normy takie jak ISO 12944 mówią o tym, jak ważne jest monitorowanie i kontrola korozji w metalowych konstrukcjach, żeby były trwałe i bezpieczne.