Zawód: Technik mechanik okrętowy
Kategorie: Silniki okrętowe Maszyny i urządzenia okrętowe Instalacje okrętowe
Obniżenie temperatury powietrza doładowującego poniżej temperatury punktu rosy prowadzi do kondensacji wilgoci w komorze spalania. W wyniku tego procesu może pojawić się korozja, która negatywnie wpływa na trwałość i efektywność silnika. Wysoka wilgotność w komorze spalania sprzyja powstawaniu kwasów, a te z kolei mogą uszkadzać elementy silnika, takie jak tłoki czy cylindry. Przykładem zastosowania tej wiedzy jest konieczność monitorowania temperatury powietrza doładowującego w systemach wtrysku, aby uniknąć niepożądanych skutków. W branży motoryzacyjnej zaleca się stosowanie odpowiednich czujników oraz systemów chłodzenia, które zapobiegają nadmiernemu obniżeniu temperatury, a także regularne przeglądy systemów wydechowych, aby wykryć wczesne objawy korozji. Zgodnie z najlepszymi praktykami, producenci silników powinny dostarczać wytyczne dotyczące optymalnych parametrów pracy, aby minimalizować ryzyko kondensacji wilgoci w komorze spalania.