Zawód: Technik mechanik okrętowy
Kategorie: Silniki okrętowe Maszyny i urządzenia okrętowe Instalacje okrętowe
Brak różnicy ciśnień na dolocie i odlocie z filtra oleju smarnego wskazuje na przerwanie wkładu filtracyjnego. W normalnych warunkach eksploatacyjnych, filtr oleju ma za zadanie oczyszczanie oleju silnikowego z zanieczyszczeń, co prowadzi do wzrostu ciśnienia na dolocie względem odlotu, gdyż filtr staje się zanieczyszczony. Przerwanie wkładu filtracyjnego skutkuje tym, że olej przepływa przez filtr bez oczyszczania, co z kolei może prowadzić do poważnych uszkodzeń silnika. Dla utrzymania efektywności silnika, zaleca się regularne kontrole i wymiany filtrów olejowych zgodnie z harmonogramem serwisowym producenta pojazdu. Na przykład, w przypadku silników spalinowych, wymiana filtra co 10 000 - 15 000 km jest standardem. Warto również pamiętać, że przerwanie wkładu filtracyjnego może być wynikiem użycia nieodpowiednich materiałów filtracyjnych lub materiałów niskiej jakości, co podkreśla znaczenie stosowania produktów certyfikowanych oraz zgodnych z wymaganiami producenta pojazdu.