Zawód: Technik mechanik okrętowy
Kategorie: Instalacje okrętowe Bezpieczeństwo i BHP
Odpowiedź dotycząca ocierania się elastycznego węża transportowego o krawędź relingu jednostki jest poprawna, ponieważ w praktyce podczas bunkrowania paliwa, węże są narażone na mechaniczne uszkodzenia, które mogą być spowodowane nieodpowiednim ułożeniem węża. Reling jednostki może stanowić ostre krawędzie, które przy niewłaściwym obchodzeniu się z wężem mogą prowadzić do przetarcia jego powierzchni. Zgodnie z dobrymi praktykami branżowymi, węże powinny być układane w sposób minimalizujący ryzyko kontaktu z ostrymi przedmiotami, a także powinny być regularnie kontrolowane pod kątem uszkodzeń. Przykładem zastosowania tych standardów jest umieszczanie węży w specjalnych osłonach lub stosowanie uchwytów, które stabilizują ich położenie i zapobiegają kontaktowi z krawędziami relingu. Przestrzeganie tych zasad wpływa na bezpieczeństwo operacji bunkrowania oraz minimalizuje ryzyko wycieków paliwa, co jest kluczowe w kontekście ochrony środowiska i zdrowia ludzi.