Zawód: Technik mechanik okrętowy
Kategorie: Maszyny i urządzenia okrętowe Instalacje okrętowe
Odpowiedź 95°C jest prawidłowa, ponieważ temperatura paliwa ciężkiego na dopływie do puryfikatora powinna być dostosowana do optymalnego procesu separacji wody i zanieczyszczeń. Wysoka temperatura pozwala na efektywne odparowanie wody, co jest kluczowe dla zapewnienia jakości paliwa. Zgodnie z normami branżowymi, takich jak ISO 8217, temperatura tego typu paliwa powinna wynosić około 95°C, aby umożliwić poprawne usunięcie wody i zanieczyszczeń przed dalszymi procesami. W praktyce, osiągnięcie tej temperatury może być realizowane poprzez stosowanie systemów podgrzewania, które są integralną częścią układów paliwowych na statkach. Przykładowo, w silnikach okrętowych, odpowiednia temperatura paliwa jest kluczowa dla zachowania kompatybilności z systemami wtryskowymi oraz dla minimalizacji ryzyka uszkodzeń silnika związanych z zanieczyszczeniami. Dbanie o odpowiednią temperaturę paliwa jest także kluczowe dla efektywności energetycznej jednostki, co jest istotne z punktu widzenia zarówno ekonomicznego, jak i ekologicznego.