Zawód: Technik mechanik okrętowy
Kategorie: Silniki okrętowe Maszyny i urządzenia okrętowe Instalacje okrętowe
Wybór odpowiedzi 'W silniku wysokoprężnym' jest trafiony, bo te silniki naprawdę pracują w trudnych warunkach, co zwiększa ryzyko powstawania kwasów z paliwa. Olej smarowy z wysoką liczbą TBN, jak na przykład 40 mg KOH/g, ma za zadanie neutralizować te kwasy, które się mogą pojawić podczas spalania. Dzięki temu naprawdę dobrze chroni silnik przed korozją i wydłuża jego żywotność. To ważne, zwłaszcza w silnikach działających na paliwach słabej jakości, które mają więcej zanieczyszczeń i kwasów. Na przykład w silnikach okrętowych, które muszą spełniać rygorystyczne normy emisji, jakość oleju jest kluczowa, zwłaszcza w trudnych warunkach morskich. Dlatego dobór odpowiedniego oleju to nie lada wyzwanie, ale bardzo ważne dla prawidłowego działania silnika oraz obniżenia kosztów jego eksploatacji.