Zawód: Technik mechanik okrętowy
Kategorie: Silniki okrętowe Instalacje okrętowe Bezpieczeństwo i BHP
W sytuacji awarii systemu smarowania silnika okrętowego, wyłączenie silnika jest najrozsądniejszym i najbezpieczniejszym krokiem. Smarowanie jest kluczowe dla minimalizowania tarcia i zużycia części silnika. Brak odpowiedniego smarowania może prowadzić do poważnych uszkodzeń mechanicznych, takich jak zatarcie tłoków czy uszkodzenie łożysk. Wyłączenie silnika zapobiega dalszemu pogłębianiu szkód, co jest zgodne z najlepszymi praktykami w branży morskiej. Z mojego doświadczenia wynika, że za każdym razem, gdy pojawia się problem z systemem smarowania, należy działać szybko, by uniknąć kosztownej naprawy lub wymiany całego silnika. Unikanie pracy silnika bez odpowiedniego smarowania to standardowa procedura w eksploatacji jednostek pływających. Smarowanie to jak krew dla organizmu, bez niego wszystko przestaje działać poprawnie. Dlatego zawsze pierwszym krokiem jest zatrzymanie pracy silnika i dokładna diagnoza problemu.