Odpowiedź 4-5 jest poprawna, ponieważ to w tym przedziale popychacz wykonuje ruch prostoliniowy. Profil krzywki w tej części jest linią prostą, co zapewnia bezpośrednie przenoszenie ruchu na popychacz. W praktyce, takie ruchy prostoliniowe są kluczowe w mechanizmach, gdzie precyzja i niezawodność są istotne, na przykład w silnikach spalinowych czy urządzeniach hydraulicznych. W tych zastosowaniach, krzywki są projektowane w sposób umożliwiający optymalizację ruchu, co wpływa na efektywność całego systemu. Zrozumienie działania krzywek i ich właściwości jest fundamentalne w inżynierii mechanicznej. Warto również zauważyć, że projektując mechanizmy, inżynierowie muszą kierować się standardami branżowymi, które zapewniają nie tylko sprawność, ale i bezpieczeństwo urządzeń.
Ruch popychacza w mechanizmach krzywkowych oparty jest na profilu krzywki, który decyduje o charakterze ruchu. Wybór niewłaściwego przedziału, takiego jak 1-2 czy 2-3, wynika z błędnego zrozumienia zasad działania krzywek. Na odcinku 1-2 oraz 2-3 profil krzywki jest zakrzywiony, co powoduje, że ruch popychacza staje się nieregularny i nieprostoliniowy. Takie błędne wnioski mogą być efektem zbytniego uproszczenia analizy krzywki czy jej profilu. Często inżynierowie, zwłaszcza ci mniej doświadczeni, mogą skupić się na ogólnym wyglądzie krzywki, nie zwracając uwagi na szczegóły dotyczące kształtu profilu. Ważne jest zrozumienie, że ruch prostoliniowy jest osiągany tylko w momentach, kiedy profil krzywki jest idealnie prosty. W przypadku krzywek, które mają wiele krzywizn, jak powszechnie stosowane w silnikach, kluczowe jest, aby wiedzieć, które sekcje profilu są odpowiedzialne za różne rodzaje ruchu. Niezrozumienie tych zasad prowadzi do błędnych decyzji projektowych i może negatywnie wpływać na wydajność i niezawodność całego systemu.