Sprzęgło wychylne (Cardana) jest zaprojektowane specjalnie do łączenia wałów, których osie są ustawione względem siebie pod kątem do 30 stopni. Dzięki swojej konstrukcji, sprzęgło to jest w stanie efektywnie przenosić moment obrotowy, jednocześnie kompensując niewielkie różnice w ustawieniu wałów. W praktyce, zastosowanie sprzęgieł Cardana można zaobserwować w układach napędowych pojazdów mechanicznych, maszyn rolniczych oraz w przemyśle maszynowym, gdzie występują zróżnicowane kąty nachylenia osi. W takich zastosowaniach zapewniają one płynne działanie oraz minimalizację wibracji, co jest zgodne z zasadami inżynieryjnymi dotyczącymi komfortu i efektywności. Warto także zauważyć, że sprzęgła te są znane ze swojej trwałości i niskich kosztów utrzymania, co czyni je popularnym wyborem w wielu aplikacjach przemysłowych.
Sprzęgła krzyżowe (Oldhama) i kłowe są często mylone z rozwiązaniami przeznaczonymi do łączenia wałów o różnych osiach. Sprzęgła krzyżowe, choć mogą przenosić moment obrotowy, są głównie stosowane w układach, gdzie osie są ustawione równolegle, a ich konstrukcja nie umożliwia efektywnej pracy przy większym kącie odchylenia. Z kolei sprzęgła kłowe, charakteryzujące się prostą konstrukcją, również nie nadają się do połączenia wałów pod kątem, ponieważ wymagają dużej precyzji w ustawieniu osi, co sprawia, że nie radzą sobie z niewielkimi odchyleniami. Sprzęgła cierne, mimo że mogą być używane w różnych zastosowaniach, nie są dedykowane do pracy w układach z kątami nachylenia, co prowadzi do ich szybszego zużycia i potencjalnych uszkodzeń. Wybór niewłaściwego typy sprzęgła może skutkować nieefektywnym przenoszeniem momentu obrotowego, a także zwiększonym ryzykiem awarii, co jest sprzeczne z najlepszymi praktykami w inżynierii. Kluczowe jest, by dokładnie analizować wymagania aplikacji oraz dostosować wybór sprzęgła do specyficznych warunków pracy, by uniknąć typowych błędów w projektowaniu i eksploatacji.