Zawód: Technik mechanik
Kategorie: Budowa maszyn Obróbka i montaż
Odpowiedź 120° jest poprawna, ponieważ w przypadku tłoków wielopierścieniowych, ich pierścienie tłokowe muszą być rozmieszczone w sposób minimalizujący ryzyko przedostawania się gazów spalinowych przez szczeliny. Przesunięcie pierścieni o kąt 120° zapewnia optymalne uszczelnienie, zmniejszając obciążenie na poszczególne pierścienie oraz rozkładając siły działające na tłok równomiernie. Takie rozmieszczenie pierścieni jest zgodne z normami branżowymi, które sugerują, aby zamki pierścieni znajdowały się w odległości 120° od siebie, co skutkuje jednocześnie lepszym odprowadzaniem ciepła i zwiększoną trwałością pierścieni. Przykład zastosowania tej praktyki można zaobserwować w silnikach spalinowych, gdzie właściwe rozmieszczenie pierścieni tłokowych ma kluczowe znaczenie dla ich wydajności oraz żywotności. Zastosowanie takiego rozwiązania przyczynia się do poprawy efektywności silnika oraz zmniejszenia emisji spalin, co jest zgodne z aktualnymi trendami w branży motoryzacyjnej.