Boksyt, będący naturalnym minerałem aluminium, nie jest stosowany w produkcji łożysk ślizgowych ze względu na swoje właściwości fizyczne i chemiczne. Łożyska ślizgowe wymagają materiałów o wysokiej odporności na ścieranie, niskim współczynniku tarcia oraz dobrej trwałości w warunkach obciążenia. Materiały takie jak PA6 (poliamid) oraz PFTE (politetrafluoroetylen) są powszechnie używane, ponieważ charakteryzują się niskim współczynnikiem tarcia oraz dobrą odpornością na działanie różnych chemikaliów. Babbit, z kolei, to stop metali używany w łożyskach, który oferuje doskonałe właściwości smarne. W porównaniu do tych materiałów, boksyt nie ma zastosowania w tej dziedzinie, ponieważ nie spełnia wymagań dotyczących wytrzymałości oraz właściwości tribologicznych. Przykładowo, w przemyśle motoryzacyjnym i maszynowym stosuje się łożyska ślizgowe wykonane z PA6 lub PFTE dla zapewnienia długiej żywotności i niezawodności komponentów.
Wybór materiału do produkcji łożysk ślizgowych jest kluczowy dla zapewnienia ich wydajności oraz trwałości. PA6, czyli poliamid, jest często używany w aplikacjach wymagających niskiego współczynnika tarcia oraz dobrych właściwości mechanicznych, co czyni go odpowiednim materiałem dla łożysk. Z kolei PFTE to materiał, który jest znany ze swojej doskonałej odporności chemicznej i niskiego współczynnika tarcia, co przyczynia się do doskonałej funkcjonalności łożysk. Babbit to stop, który również ma swoje miejsce w produkcji łożysk dzięki swoim właściwościom smarnym i wytrzymałościowym. Wybór tych materiałów nie jest przypadkowy, ponieważ każde z nich zostało starannie przetestowane w różnych zastosowaniach przemysłowych, co potwierdzają odpowiednie normy i standardy branżowe. Natomiast boksyt, będący surowcem mineralnym, nie spełnia wymagań stawianych materiałom do łożysk ślizgowych. Zrozumienie różnicy pomiędzy tymi materiałami oraz ich aplikacjami jest kluczowe dla właściwego doboru materiałów inżynieryjnych. Często popełnianym błędem jest przyjmowanie, że wszystkie materiały mogą być stosowane zamiennie, co w przypadku łożysk ślizgowych może prowadzić do ich szybkiego zużycia, awarii mechanicznych, a nawet uszkodzenia całych układów.