Wybór niklu jako materiału na wirniki turbin pracujących w wysokich temperaturach jest uzasadniony jego doskonałymi właściwościami mechanicznymi oraz wysoką odpornością na korozję. Stopy niklu, takie jak Inconel, są szeroko stosowane w przemyśle lotniczym i energetyce, ponieważ utrzymują swoją wytrzymałość w ekstremalnych warunkach temperaturowych, sięgających nawet 1000°C. Dzięki swoim właściwościom, stopy te minimalizują ryzyko deformacji i zmęczenia materiału, co jest kluczowe w aplikacjach, gdzie trwałość i niezawodność są na pierwszym miejscu. Praktyczne zastosowanie niklu w turbinach gazowych pozwala na poprawę efektywności energetycznej oraz obniżenie kosztów związanych z konserwacją i wymianą części. Dodatkowo, stopy niklu są zgodne z międzynarodowymi standardami, takimi jak ASTM i ISO, co zapewnia ich wysoką jakość i bezpieczeństwo użytkowania w krytycznych aplikacjach.
Odpowiedzi związane z ołowiem, cyną i miedzią nie są odpowiednie do produkcji wirników turbin pracujących w wysokich temperaturach z kilku kluczowych powodów. Ołów, chociaż ma niską temperaturę topnienia, jest materiałem o niskiej wytrzymałości mechanicznej oraz wysokiej podatności na korozję. Jego zastosowanie w ekstremalnych warunkach pracy, takich jak te występujące w turbinach, jest nie tylko niepraktyczne, ale także niebezpieczne, ponieważ ołów może ulegać deformacji, co prowadzi do awarii komponentów. Cyna również wykazuje słabe właściwości w zakresie wytrzymałości i odporności na wysokie temperatury, co czyni ją nieodpowiednią do zastosowań w turbinach. Miedź, choć ma dobrą przewodność cieplną, nie spełnia wymagań dotyczących odporności na korozję i wytrzymałości w warunkach wysokotemperaturowych, a także ma tendencję do utleniania się w takich warunkach. W przemyśle energetycznym i lotniczym kluczowe jest stosowanie materiałów, które nie tylko wytrzymują ekstremalne warunki, ale także zapewniają długowieczność i niezawodność, co w przypadku wymienionych metali nie jest możliwe. Dlatego też wybór niewłaściwych materiałów prowadzi do nieefektywności, zwiększenia kosztów eksploatacji oraz potencjalnych zagrożeń dla bezpieczeństwa operacji.