Kategorie: Silniki i układy napędowe Diagnostyka i naprawa
Maksymalna dopuszczalna różnica sił hamowania kół jednej osi dla hamulca roboczego ciągnika rolniczego wynosi 30% wartości większej siły hamowania. Taki limit jest ustalany w celu zapewnienia odpowiedniej skuteczności hamowania oraz stabilności pojazdu podczas eksploatacji. Przy pojazdach rolniczych, które często pracują w trudnych warunkach, takich jak nierówności terenu czy zmienna przyczepność, kluczowe jest, aby siły hamowania były równomiernie rozłożone pomiędzy kołami. Nierównomierne hamowanie może prowadzić do zjawiska poślizgu, co w konsekwencji zwiększa ryzyko wypadków. Przykładem zastosowania tej normy są maszyny takie jak ciągniki, które muszą spełniać rygorystyczne przepisy dotyczące bezpieczeństwa. Wartość 30% jest zgodna z normami europejskimi, takimi jak dyrektywa 2003/37/WE, która reguluje kwestie homologacji pojazdów rolniczych. Przestrzeganie tych standardów jest kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa operatorów oraz efektywności pracy maszyn rolniczych.