Odpowiedź 270 zł jest prawidłowa, ponieważ uwzględnia zarówno koszt części, jak i robocizny po zastosowaniu 10% rabatu. Cena części przed rabatem wynosi 200 zł, a robocizna to 100 zł, co daje łącznie 300 zł. Po nałożeniu rabatu, cena części spada do 180 zł, a robocizna do 90 zł, co w sumie daje 270 zł. Obliczenia te są zgodne z praktykami stosowanymi w zakładach naprawczych, gdzie rabaty są powszechnie stosowane dla klientów, co obniża całkowity koszt usług. Przy rozmowach z serwisem warto zawsze zapytać o dostępne zniżki, ponieważ mogą one znacznie wpłynąć na ostateczną kwotę do zapłaty. Przykładem zastosowania tej wiedzy jest planowanie budżetu na konserwację sprzętu, gdzie znajomość cen części i usług oraz potencjalnych rabatów pozwala na lepsze zarządzanie kosztami eksploatacji.
Wybór kosztu 276 zł, 288 zł lub 258 zł wskazuje na niepełne zrozumienie zasad obliczania kosztów naprawy oraz zastosowania rabatów. W przypadku pierwszej z tych wartości, można zauważyć, że nie uwzględnia ona poprawnych odliczeń związanych z rabatem, co prowadzi do zawyżenia całkowitych kosztów. Koszt 288 zł również nie odnosi się do realnych cen części czy robocizny, a wyliczenia mogą wynikać z błędów w matematyce, takich jak pomyłki przy dodawaniu lub odejmowaniu. Z kolei kwota 258 zł może sugerować niepoprawne założenie o dodatkowych rabatach lub pominięciu części kosztów, co jest częstym błędem przy takich kalkulacjach. Ważne jest, aby przy ocenie kosztów naprawy zwracać uwagę na wszystkie składniki kosztowe, w tym na rabaty, które mają kluczowe znaczenie dla finalnej ceny. W praktyce, brak uwzględnienia rabatu może prowadzić do błędnych wniosków i nieprawidłowego planowania budżetu. Dobre praktyki wymagają szczegółowego zrozumienia wszystkich kosztów związanych z usługami, co pozwala na bardziej precyzyjne prognozowanie wydatków.